betul tak tajuk saya tu..
hidup mesti ada dugaan kan?
kalau tak kita takkan dapat belajar erti kehidupan..

dan pada pendapat saya sendiri..
tak tahulah pendapat org lain mungkin berbeza..
kalau hidup tanpa dugaan..saya rasa tak mencabar..
tak semua yg kita lalui dlm hidup ni manis..
kadangkala ada pahitnya..
itu namanya dugaan..Allah sedang menguji kita..
menguji kekuatan fizikal & mental kita yang sebenar..
ini yang saya rasa selama hidup di muka bumi Allah ni..

semalam..
saya ambil time off..half day..
Anna sms mak sakit lagi..
pukul 1 lebih saya bergegas balik ke rumah..
nak bawak mak ke klinik..
sampai klinik..check punya check..
doc kata masalah datang dari rahim pulak..
ini namanya dugaan untuk mak..

plan asal balik kerja..
saya nak ke PSH nak melawat Mummy Dasy..
saya terpaksa cancel kan saja..
malam tadi saya call dia..
dah selamat operation..maybe hari ni atau esok discharge..
ni pulak dugaan untuk Mummy Dasy..

untuk yg sentiasa menerima dugaan dari Allah..
termasuklah saya ni..

"Bersabarlah..kerana setiap kepahitan yang kita lalui..akan ada manis nya.. Allah sgt menyayangi hamba-Nya..oleh kerana itulah dia selalu memberikan dugaan kepada kita..supaya kita selalu bersama-Nya dan mengingati-Nya"

post signature