General

Kenapa Mesti Ke Sini??????

Friday, April 10, 2009



Kenapa Mesti Ke Sini??????
Nampak tak dorang tuju ke mana tu..
kemana lagi kalau tak ke Kedai Magnum 4D..
mencuba nasib kalau² nombor ramalan dorang mengena..
yang mungkin akan memberikan kekayaan berlipat kali ganda..

situasi ni saya rakamkan semasa menunggu ABK di baik pulih di workshop..
kedainya di kawasan Tampoi Utama..
betul² berhadapan dengan workshop..
rasanya dah macam mamarazzi pulak hari tu..
selama lebih kurang sejam saya di situ..
saya perhatikan yang ramainya pengunjung Melayu..
sedih rasa bila tengok kan..
kenapa lah dorang ni tak nak usaha lebih sikit²..
kenapa lah nak mengharapkan duit yg entah datang dari mana..
yang dah sememangnya kita tahu hukumnya..
yang kafir tu lantak lah..
yang Melayu Islam ni..selamba tok nenek je keluar masuk..
mintak dijauhkanlah kita dari benda² macam ni..
kesian kat anak bini..

bukannya saya nak memburuk²kan orang Melayu..
tapi hakikatnya inilah yang berlaku di luar sana..
sekadar nak berkongsi pemerhatian..




You Might Also Like

4 Th♥ught (s)

  1. Sll nmpk klu kat masai lg berduyun2 cam paso mlm terutama org melayu...bdak ofs aku pun ramai yg main

    ReplyDelete
  2. betul2...

    tu gian sangat nak main nombor.. bukan apa sangat pun.. menang nye idak jugak..

    ReplyDelete
  3. Mummy Dasy>>aku cam ternganga sambil snap2je tngok..nasib baik En. Nazir fhm bini die ni dh terkibat dlm dunia blogging..hehehe

    ReplyDelete
  4. Ceera>>btul tu ceera..pas tu bg mkn anak bini..adoyaii..

    ReplyDelete

Thanks 4 ur comment.. peace!

Advertise with us!