En. Nazir

Jom Cat Rumah

Wednesday, May 13, 2009




Cerita yang di tahap basi..
Kejadian berlaku beberapa hari sebelum pindah..
balik dari kerja saya terus ke sana..
dengan rela hati nak menolong En. Nazir mengecat..

pilihan warna kami hijau..
cat jenama Nippon Paint..
lupa nama sebenar cat ni..
memang saya suka mengecat..
walaupun tak berapa mahir..
kerana saya bukan Eric Leong.. ;-p

saat mengecat lapar bukan kepalang..
Allah saja yang tahu..
saya hanya mampu luahkan di dinding..
nampak kan.. "LAPO"
itulah luahan perut saya..

alhamdulillah kami sempat siapkan malam tu..
cuma kena touch up semula..



[Nota hijau untuk Syaura puteri Umi Sufira: Kalau lah auntie tahu Syaura pakar mengecat..auntie upah je Syaura..tak pun minta pendapat Syaura..hehehehe]


post signature

You Might Also Like

20 Th♥ught (s)

  1. Next time eh auntie...jangan lupa mintak quotation ngan umi Syaura tau...kompem jadik lukisan abstrak la dinding umah auntie nanti;)

    Ikhlas,
    Syaura

    ReplyDelete
  2. dah siap nanti cat umah kty lak tau

    ReplyDelete
  3. alamak lawonye ijau ko cam ijao umah MIMI he...aku br bangan raya nak tuka ijau harus cari colour lain hahaha...nnt nak suh syaura amik tender ah..

    ReplyDelete
  4. hernee, tu rumah baru ko eh...besnye da ade umah sendiri...kat gelang patah gak ke???

    ReplyDelete
  5. k.hernee... klu siap sepenuhnyer ngecat tu publishkan yer... hihihi

    ReplyDelete
  6. hijau ye..? hmm.. hari tu saya tgk blog sapa tah, hijau gak catnya.. tgh pesen ya..? :)

    selamat mengecat! :)

    ReplyDelete
  7. hernee, cantiklah ijau tu....mcm cerah je umah...lg2 kalau kene ngn lampu dinding...peh......cantik, menarik,,,tertarik....

    ReplyDelete
  8. Umi Sufira>>

    Dear Syaura,
    Auntie sgt terharu dgn kesediaan Syaura nak cat dinding rumah Auntie..nanti Syaura bagi quotation utk cat dapur & toilet Auntie aeh..murah2 je tau..hehehe..

    Yg benar,
    Auntie Hernee ;-p

    ReplyDelete
  9. atty's>>no prob..nti hernee joint venture ngn Syaura anak Mimi..hehehe


    Mummy Dasy>>sbnrnye ijau umah Mimi yg jd idaman aku..tup2 hubby bwk balik catalog aku tpikat ngn ijau ni plak..die pn ttibe suke gile ijau..


    @mien...mien>>a'ah umah baru..kat glg patah gak..sjengkal je dr umah mak..

    ReplyDelete
  10. hajarus>>akak mmg nk publish..ade kat draft dh berzaman..hehehe..


    Zuhaini>>msti blog Mimi kot..hehehe..tgh musim kot..jiran2 hernee pn ramai umah kaler ijau..hehehe


    Siti>>a'ah ijau ni cerah skit..hubby yg berkenan gile..

    ReplyDelete
  11. bagus aktiviti ngecat2 nih.. boleh sambil2 lps geram cam hernee tu.. ape??? lapo eh.. teringin gak nak ngecat2 tp xde peluang lg.. plus.. malas.. kah kah kah..

    ReplyDelete
  12. hijau tu lembut jerr. damaikan mata

    ReplyDelete
  13. Umi Nawfal>>hehehe..time nak snap je lpaskn geram..hehehe..gi tlg cat kat umah atan..hehehe

    syahza>>a'ah lg pun tuan umah rabun..jd bleh la slalu belek warna ijau..hehehe

    ReplyDelete
  14. hehehe.. x pe lah hernee.. lenkali kot.. hahahaha.. (mmg malas aku ini!!)

    ReplyDelete
  15. Umi Nawfal>>hehehe..mcm2 alasn ae..hehehe

    ReplyDelete
  16. wuiitt..
    cat itu adalah ijauu....

    ReplyDelete
  17. bleh la jemput akak dtg umah ..kekeke (x malu)

    ReplyDelete
  18. seb baik tusan lapo tu x 'kekal' di situ..hehe

    ReplyDelete
  19. neezareef>>hehehe..tibe2 jangkit ijau ni..jmput la dtg umah..kalau tulisn tu kekal dh macam umah bdk tadika lak,,

    ReplyDelete

Thanks 4 ur comment.. peace!

Advertise with us!