Dugaan

Saya Demam

Friday, May 15, 2009

Semalam petang sebenarnya badan dah seram sejuk..
mungkin air-cond yang kuat menggila..
buat saya jadi kejang kat sini..
balik ke rumah siap masak mandi semua..
badan dah rasa panas..makan soluble 2 biji..
sudahnya pukul 9 saya dah tidur..

malam terjaga pukul 4..
terus makan Panadol Actifast pulak..
panasnya tak reda lagi..bangun pagi belum ok juga..
oleh kerana saya ada tugas penting pagi ni..
dan takde siapa boleh tolong..saya kuatkan diri ke ofis..

saya baru balik dari klinik..
dah tahap tak tahan sangat ni..
doc bagi ubat demam dan anak beranak dia..
tonsil saya bengkak..panas dalam..
pukul 12.30 ni saya balik terus..
nak rehat di rumah..
mungkin tak cukup rehat..

esok saya ada program..saya mendaftarkan diri untuk jadi ATS..
Alumni Training Support ESQ PTP Batch 3..
nampaknya kalau demam tak ok terpaksa saya batalkan..
saya pilih esok kerana esok hari lahir saya..
saya nak ada sesuatu pengisian pada hari esok..
walaupun En. Nazir izinkan tapi kalau Allah tak izin kan..
saya akan duduk di rumah saja..
pergi batch yang lain saja..

demam di hari lahir namanya ni..
tak pe la.. Allah bagi saya peluang menghapuskan dosa kecil..
doa kan saya cepat sihat ye kawan²..

post signature

You Might Also Like

21 Th♥ught (s)

  1. demam hari lahir..? hehe.. siannya.. gi la rest banyak2.. makan ubat! :) take care..

    ReplyDelete
  2. musim la ni skang
    akak pn batuk lom ilang lg
    penat wokkk

    ngn 1 isi umah pn dah jangkit nih ha..

    huhu..tensi

    btw..happy coming bday!

    ReplyDelete
  3. Alamak dah nak birthday demam pulak..takleh la dating eh!get well soon;)

    ReplyDelete
  4. ala siannyer kat akak hajar sorang ni... ala.. demam rahmat tu kak... rahmat hari kelahiran... iqiqiqi...

    semoga cepat sembuh.. rerajin mamam ubat tau....

    musim tu.. hajar pun hidung ni dah kuar mutiara2 yang tak diundang ni... huhuhu... pale dah pening dah ni... badan dah len macam... tambahlak kawan karib dah datang.... huhuhu...

    ReplyDelete
  5. Lah demam ah plak...hihi cam kelako jek bunyi demam d hari lahir klu budak2 biasa ah dgr org tua cakap beralih bulan..cam kite2 ni xpnah denga ah plak... ape pun cpt2 sembuh ye mkn ubat jgn lupe...

    ReplyDelete
  6. deman ea???
    kesian nye...
    jgn lupe mkn ubat ea...
    smoga cepat semboh..
    skrg ni mmg musim demam,cuace x menentu...
    take ur rest...

    ReplyDelete
  7. ler.. dah demam pulak puan hernee nih! cam nawfal jek aritu.. nak beralih bulan demam2.. nih nak beralih thn pon demam yee.. hehehe.. cpt sembuh ye.. musim nih skang nih..

    ReplyDelete
  8. lor ciannye...sabar ye itu dugaan drNya. lagipun skrg mmg tgh musim demam pun..kenalah rajin makan ubat ye, jgn ngelat

    ReplyDelete
  9. Zuhaini>>thanks..tgh rest ni smbil jengah blog ;-p

    neezareef>>k.neeza thanks 4 d wish..a'ah la musim..adik hernee pn bru pas dmam..

    Umi Sufira>>tu la bru plan nk dating sok malam..kat umah je la gamaknye..hehe

    hajarus>>laa..hajar pun dh x sdap bdn ke? cpt mkn ubat gak..kpale akak ni pun ting tong dh ni..

    ReplyDelete
  10. hernee

    ciannye la demam ya...kuatkan semangat k nk g batch tu...

    hepi besday ke 28..mg dikurniakan segala kesejahteraan dlm hidup yg dipinjam kan Allah ni...

    ReplyDelete
  11. Mummy Dasy>>a'ah cam baby lak nak bralih bulan dmam..hehehe..btw tq long..fyi..cdot balik kmpung 30/5 ni..

    siapa aku>>a'ah dmam la zizah..akak x smpat nak email no phone td..

    Umi Nawfal>>dh jangkit nawfal nih..hehehe..auntie hernee baru nk pndai jalan..hehehe

    purple _luv>>tq fiza..bru pas mkn ubat ni..x ngelat tau..nk cpt baik..hehehe

    ReplyDelete
  12. @mien..mien>>tq amien..rase sedih plak bace ayat ko tu..

    ReplyDelete
  13. hernee>>>org dolu2 ckp, kalau demam time hari lahir, tu namanyer demam nak mbesar....tapi, bab hernee ni tak taulah part mana yg nak mmbesar...hik hik...makan ubat tu...semoga cepat smbuh

    ReplyDelete
  14. hernee....dating kat umah lg ok tau...hik hik....leh wat mcm2 tau...opssss terlebih sudah....

    ReplyDelete
  15. hernee..jgn lupa makan ubat tau..get well soon.

    ReplyDelete
  16. xpe la k'long..
    next time leh bg...

    ReplyDelete
  17. Mmg hampas dia tu 30/5 aku xde gi KL ada urusan yg dipertuan hihihi

    ReplyDelete
  18. Siti -> hikhikhik sokong 100% hahaha ni dah 18sx dlm kepala dah lain maksud ni

    ReplyDelete
  19. camne auntie hernee??? dah sihat arini?? nawfal demam sbb nak pandai dudk rupa2nye.. auntie hernee tu dmm nak pandai jaln... mesti nak berjalan jauh ni.. heheheh..

    ReplyDelete
  20. Siti>>a'ah x tau ape yg nk besar..hehehe..mlm ni kena semngt skit..nk gi dating..hehehe

    atty's>>thanks tau..

    siapa aku>>wokeh..nti akak bg..

    ReplyDelete
  21. Mummy Dasy>>ler ko xde plak..bru plan nk jumpe ramai2..

    wei..korg ae..dh 18sx plak..demam ni..demam..hehehe


    Umi Nawfal>>hahahaha..auntie hernee nk jalan tp modal xde..hehehe

    ReplyDelete

Thanks 4 ur comment.. peace!

Advertise with us!