Favvy

Harga Penjimatan Saya

Thursday, July 09, 2009


Semalam lunch dengan Munirah. Tiap-tiap hari pun lunch dengan dia. Tinggal seminggu aje lagi tempoh praktikal dia. Maknanya minggu depan minggu akhir dia kat sini. Lepas ni saya balik semula ke rutin yang asal. Makan sorang-sorang. Kalau ada pun geng-geng makan Aien dan Mint. Kawan yang sebangunan ni ada yang tak gemar makan tengahari. Nak ajak pun segan. hehehe~

Saya suka sangat makan 'Beef Kue Tiaw' di cafe. Memang sedap pada tekak saya. Harga pun ok tak mahal RM3.90. Penuh dengan aksesori, daging, sayur mayur, tapi kue tiaw atau mee nye ciput jek. Di cafe ni, harga ala carte lebih murah dari harga nasi campur biasa. Sama juga menu untuk sarapan pagi. Kadang-kadang harga melampau-lampau.


Harga penjimatan saya (Order Ala Carte) = RM 3.90
Air Suam = RM0.20
Belanja Makan Tengahari saya = RM4.10

Jimat la juga kalau nak dibandingkan saya makan nasi campur yang pernah mencecah harga RM6.10 padahal lauk yang saya ambil cuma ayam dan sayur tanpa air. Kalau pergi cafe lagi satu boleh dapat makanan untuk dua hari. Tapi malas nak drive ke belakang. Redha je la. Apa pun dengar-dengarnya dah ada yang komplen. Harap-harap lepas harga turun sikit.

Cafe tempat kerja kawan-kawan macamana pula?


post signature

You Might Also Like

13 Th♥ught (s)

  1. iskh mahalnya sampai rm6.10... salunya akak makan kat sini lauk ikan atau ayam ngan sayo... dlm rm3 lebih la.... tapi kalo kat luo ade satu restoran tu mmg cekek darah tul.. pernah la sepinggan nasik lauk yg sama kene rm5 lebih...iskh terus akak tak gi tpt tu... tapi lauknye sedap kene selera akak..huhuuuhuhu...

    ReplyDelete
  2. iskh mahalnya sampai rm6.10... salunya akak makan kat sini lauk ikan atau ayam ngan sayo... dlm rm3 lebih la.... tapi kalo kat luo ade satu restoran tu mmg cekek darah tul.. pernah la sepinggan nasik lauk yg sama kene rm5 lebih...iskh terus akak tak gi tpt tu... tapi lauknye sedap kene selera akak..huhuuuhuhu...

    ReplyDelete
  3. tokey kedai tu nak cepat kaya kut kak.... hajar pun pernah gak kene masa kat opis lamer makan lauk ikan goreng ngan sayur kangkong ais kosong sampai rm6.40... tak logic betul tau... tp klu hajar makan kat kedai lagi satu murah sangat plak... kadang makan tengahari, daging masak kicap ngan gulai lemak pucuk ubi ngan sambal belacan rm2.30 sekali ngan ais kosong....

    ReplyDelete
  4. wah hernee...dah le best leh jimat lg kan...

    ok ler tu klu nk kena byo smpai 6 henget tu cam x baloi jew..tp std jb la kot

    ReplyDelete
  5. xde kawan mkn ke? jom join kitorang!! kitorang mmg suke gi mkn2 nih..

    ReplyDelete
  6. betul ah c.long.. aku klu x balik tapaw jek pnah sekali beli lauk sahaja sembilang 2potg & keli sekor RM9.50...

    ReplyDelete
  7. mmg sekarng punye harga cam tak berbaloi je kan...

    ReplyDelete
  8. ninie>>a'ah hrga mmg cekik drh lah.. x amik nasi pn kdg2 smpai rm3.

    ReplyDelete
  9. hajarus>>nk cpt naik haji gak nye..hahaha..mlmpaunye hrga hajar mkn tu. ikan kn xde la mhl mane..

    ReplyDelete
  10. neezareef>>lbh kurg la kot std jb..tp ade gak yg murh kt cni..

    ReplyDelete
  11. Umi Nawfal>>blh jek..calling2..hehehe

    ReplyDelete
  12. Mummy Dasy>>mlmpau nye ek..kot ye pn sembilang mhl xyah ktuk cam tu skali..

    ReplyDelete
  13. Aziza_Hairol>>a'ah tp nsib bdn la mls nk bwk bkal dr umah kena la byr lbh..hehehe

    ReplyDelete

Thanks 4 ur comment.. peace!

Advertise with us!