Episod 4, berhari raya di Parit Jabar, Senggarang, Batu Pahat.

Kami bertolak balik ke Senggarang pukul 8.30pm malam hari raya kedua. Dalam pukul 10 lebih dah sampai sana. meriah juga rumah MIL dengan anak-anak buah yang dah tak sabar-sabar menunggu Pakciknya sampai.

Sempat menjamah juadah hari raya buatan MIL dan SIL. Saya pun bekalkan sedikit juadah dari Gelang Patah.

Esok banyak agenda, nak berhari raya di rumah sanak saudara sebelah En. Nazir. Sempat juga saya berhari raya di rumah my BFF Aien tapi tak sempat ambil gambar huhuhu~



Time to bodek Pakcik. hehehehe~ Semua malu-malu nak salam, tapi duitnya cepat je dia nak. Biasalah budak-budak kan. Macam-macam ragam. Siap minta Makciknya top up lagi duit raya.

Masa bermaafan dengan MIL dan SIL, saya rasa sangat terharu. Terharu sebab dapat family in law yang sangat sporting dan menerima saya seadanya. Boleh jadi kawan berbual, berjenaka dan berkongsi pendapat. Alhamdulillah syukur.

SIL pesan pada saya,

"Jaga Achik baik-baik, sebab Kak Long sayang sangat dia"

Saya yang gembeng ni pun makinlah rasa terharu. Basah juga bahu SIL kena air mata saya.

Insya'Allah Kak Long, Heni akan jaga adik Kak Long ni sebaik mungkin.


Dah penat nak cerita, gambar ada yang tak boleh upload bengangnya.


post signature