Hari Ahad lepas my BFF datang rumah beraya. Mula-mula plan nak beraya beramai-ramai, tapi ada yang ada hal jadi yang tinggal cuma saya, Cdot and Dida.

Plan asal dengan Idah, Mummy Dasy and Azie. Mereka-mereka inilah yang beriya sakan ajak beraya. Sampai masa kami bertiga je yang beraya huhuhu~

Ada orang tu, Along (bukan nama sebenar) beriya sakan suruh saya masak. Dialog dia yang masih terpahat dalam ingatan saya.

"Che' Long, ko masak la. Ko rumah sendiri, aku malas nak masak"

Cadangan dia ni dipersetujui oleh dua orang lagi kawan baik saya.

Saya pun jawab.

"Korang confirmkan dulu, nanti aku masak korang tak datang pulak"

Masing-masing pun beriya poyo kata nak datang hari Ahad.

Dalam kepala saya dah terfikir nak masak Spaghetti. Sabtu pagi, sempat ke pasar beli barang-barang.

Sambil masak sambil sms dengan mereka-mereka ni. Azie and hubby janji datang petang ok la. Yang datang on time Dia and hubby. Cdot pun datang dengan anak antu saya, walaupun dia tak dapat makan apa-apa hanya minum air kosong. Sekejap lepas tu Idah and hubby datang.

Si pencadang suruh saya masak tu, tak kunjung tiba. Dia kata tak dapat datang. Dia tanya saya masak apa. Lepas suruh tapawkan, bawa masa kami beraya rumah dia. Tak sampai hati pula dengar rintihan dia tu, jadi saya tapawkan spaghetti tu untuk dia dan anak-anak.

Siapa la dia tu kan.. ;p



Time to eat. Tak tahulah sedap ke tak masakan saya tu. Yang penting saya ikhlas bagi kawan-kawan makan. Jangan serik ya kawan-kawan.



Sempat posing dengan mak-mak orang ni.



Idah the Mak Buyung. Next month, insya'Allah Idah bersalin. Semoga semuanya selamat.



Sempat juga posing bertiga. Nampak tak kepala Kasha tu. Actually, dia tengah menangis sebab terkepit antara kami bertiga. tapi kami tak hiraukan pun tangisan syahdu dia tu.


Akibatnya, Kasha merajuk tak nak salam dengan Uncle Nazir. Aeh, macamlah uncle yang buat Kasha nangis. Lepas settle di rumah saya terus bergegas beraya di rumah Cdot. En. Nazir tak nak ikut malam dia nak kerja, dia bagi green light untuk saya beraya dengan kawan-kawan.

Ada insiden nyaris dipatuk ular di rumah Cdot. Alhamdulillah, ular selamat dibunuh oleh Long Kadir.

Cerita selanjutnya, selepas ini.



post signature