Tepat pukul 5 semalam, bayang Hernee tak ada di office.

Turun bawah, En. Nazir dah menanti. Balik ke rumah terus siap-siap nak ke Bukit Indah.

Sampai Jusco Bukit Indah, terus tuju ke Vincci. Konon-kononnya nak cari kasut. En. Nazir pula ke bahagian baju. Tiba-tiba muncul seorang minah yang macam dikenali. Rupa-rupanya Sufi dan Noha pun tengah bershopping. Sufi ada tunjuk satu kasut tu, memang cantik dan selesa dipakai, tapi saya kiv dulu.

Oleh kerana masa tinggal 20 minit untuk berbuka, kami ke Pizza Hut dulu. Lepas tu baru sambung shopping.



Macam biasa inilah yang kami makan. Makan berdua tapi meja penuh. Mesti orang kiri kanan kata budak berdua ni ada bela jin ke apa. hehehe~

Lepas selesai semua, kami sambung cari barang-barang yang nak dibeli. Kami ke Vincci semula. Saya dah tak pandang kasut lain, selain yang saya minat tadi. Terus tanya salesgirl di situ saiz 5 ada tak. Salesgirl tu kata saiz 5 dah habis. Hancur hatiku mengenang kasut comel itu.

En. Nazir dah selamat dapat sehelai t-shirt. Saya juga yang melopong. Cuba ke kedai lain tapi tak ada satu pun yang menawan kalbu. Sempat belikan emak saya sandal.

Terus cari bekas kuih raya. Mula-mula tak ada yang berkenan. Saya ni memang cerewet sikit kalau membeli barang. Kena belek lama-lama dulu. Nasib baik ada penasihat, jadi idea nak beli tu datang. Beli balang yang simple saja, asalkan kuih dan kerepek tak lemau nanti.

Misi mencari kasut En. Nazir pula. Akhirnya dia beli sandal Lee Cooper, hajat hati dia nak beli lagi satu. Maklumlah sandal dia hilang hari tu, tak tahulah jin toncet mana yang curi di rumah.


Ini yang sempat kami beli. T-shirt dan kasut En. Nazir yang punya. Saya? Errmmm.. balang kuih saja yang saya beli. Balik dengan kaki yang melecet dan hati yang hampa. Melopong tak ada beli apa-apa.

Petang ni En. Nazir janji nak pergi cari kasut saya pula. Macamana pun malam ni kena beli juga. Hajat hati nak ke Angsana, tapi bila fikirkan jalam jam rasa malas. Saya nak ke romantika nak cari hiasan rumah. Tengoklah petang macamana petang ni, maybe tukar lokasi ke tempat lain.

Impak dari kepenatan yang amat sangat beserta kaki melecet, En. Nazir bangun sahur sendiri makan balance pizza yang kami bawa balik. Isteri dia yang bercuti ni, tidur tak sedarkan diri. Ampun En. Nazir~


post signature