Masih dalam episod terkenang-kenang.

Dulu masa study ada seorang lecturer yang minat gila dengan Sheila on 7. Saya juga minat gila dengan lecturer Sheila on 7 that time. Rasanya dia band indon yang memang top meletop letop.

Tadi sambil buat kerja saya dengar Hot.fm dan keluarlah lagu SO7 terbaru Yang Terlewatkan.

Kemana kau s’lama ini
Hingga kalian kun
anti
Kenapa baru sekarang
Kita dipertemukan

Sesal tak ‘kan ada arti
Karna semua t’lah te
rjadi
Ini set’lah menjalani
Sisa hidup dengannya

Reff:
Mungkin salahku… Mel
ewatkanmu…
Tak mencarimu… Sepenuh hati…
Maafkan aku…

Kesalahanku… Melewatkanmu…
Hingga kau kini… Denga
n yang lain…
Maafkan aku…

Jika berulang kembali
Kau tak akan terlewati
Segenap hati k
ucari
Dimana kau berada

Walau ku terlambat
Kau tetap yang terhebat
Melihatmu… Mendengarmu…
Kaulah yang terhe
bat


Tiba-tiba terus teringat En. Suhaimi Abd Samad ni. En. Mie ni lecturer SOCSO saya. Dah lama tak contact dia. Perkhabaran terakhir dari dia Februari tahun lepas. Saya wish birthday dia dan saya masih simpan email darinya. Actually, birthday En. Mie sama dengan emak saya 13 Februari tu yang saya ingat tu. Tak ada maksud lain ya. Kawan-kawan sekelas ada juga yang salah anggap masa tu diorang ingat mungkin saya ada hubungan sulit dengan En. Mie.

Sejujurnya, saya memang meminati En. Mie. Tapi kata orang tu, pandang dari jauh saja. Dia lecturer, saya student manalah dia nak pandangkan. Selekeh pula tu. hehehehe~ Macam langit dengan bumi. Saya pun sekadar minat-minat macam tu saja tak lebih dari tu.

Oleh kerana minat pada En. Mie, saya memang bersemangat tiap kali nak ke kelas dia. Rasanya kalau boleh hari-hari ke kelas dia pun tak apa. Saya semakin menggila dengar lagu SO7. Siap beli cd cetak rompak Over kan? hehehehe~ Itu dulu, bukan sekarang. Sekarang saya dah ada En. Nazir tersayang. En. Mie pun dah berumahtangga dan dah jadi papa.


Ini lecturer fakulti saya. En. Mie yang berbaju kuning tu. Masa ni CASA Family Day. He is one of the best lecturer i ever had. Cheh~ bukan ayat membodek atau seumpama dengannya tapi itu yang saya rasa, juga bukan atas sebab saya minat dia. Alhamdulillah paper dia saya dapat A. Rasanya sebab terlalu fokus tu. hehehehe~

Kenapa tiba-tiba saya buat entry ni? Selain dari terdengar lagu SO7? Sebab saya teringat, sebelum saya balik kampung final semester masa tu dalam bulan puasa juga, En. Mie belanja saya dan kawan-kawan serumah KFC. hehehe~

Sebelum saya balik kampung saya sempat bagi En. Mie souvenir berupa CD holder bentuk burger. Sebenarnya saya tak terfikir nak bagi dia cd holder ni yang saya kirim dengan Emmy. Dalam cd holder tu saya deco kan lagi sekreatif yang saya mampu dan saya bagi pada En. Mie. Dia pula bagi saya bunga dan sampai sekarang saya masih simpan bunga tu di rumah emak. Masa tu kawan-kawan dah mula sok sek sok sek tapi saya buat tak tahu. Saya masih tahu batas-batas saya sebagai student.


[pic credit disini]


Sempat saya meng'google' gambar cd holder burger ni. Macam tulah sebiji sebijon yang saya bagi En. Mie. Tak tahulah dia simpan lagi ke tak. hehehe~ Dah penat nak bercerita.

Apa-apa pun saya tak ada menyimpan hati pada En. Mie ni. Cerita minat-minat tu masa zaman study saja yang dah lama saya tinggalkan. Maklumlah zaman study tak ada boyfriend jadi kena ada sesuatu yang boleh menaikkan semangat untuk study. hehehehe~ Jangan fikir yang bukan-bukan ya kawan-kawan.

Sekarang saya ada En. Nazir sebagai pendorong semangat saya yang tak pernah jemu melayan kerenah saya. Thanks dear!


post signature