Anniversary

Our 1st Anniversary

Sunday, October 18, 2009

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers







Our 1st Anniversary - Nazir & Hernee
(18 Oct '08 - 18 Oct '09)



Alhamdulillah syukur kepada Allah. Sedar tak sedar dah setahun kami melayari bahtera rumahtangga. Kami dinikahkan pada 18 Oktober 2009 dan disandingkan pada 26 Oktober 2009. Walaupun dugaan datang dan pergi, kami tetap menempuhinya dengan kesabaran. Kami redha dengan dugaan Allah. Setahun usia perkahwinan, kami masih berdua. Mungkin Allah lebih tahu apa yang terbaik untuk kami. Mungkin juga Allah bagi peluang untuk kami lebih mengenali hati budi masing-masing dengan lebih mendalam sebelum menambah biak ahli keluarga.

Bila dikenangkan semula saat-saat bergelar isteri setahun yang lepas, berbagai rasa bercampur aduk dalam diri. Perasaan gementar, gembira, sedih semua bersatu. Susah nak digambarkan perasaan saya saat itu. Allah saja yang mengetahui.

Rasa macam dalam mimpi pun ada. Tak sangka perkenalan sebagai kawan biasa membawa kami ke jinjang pelamin. Saya rasa perkahwinan kami adalah satu hadiah yang sangat bermakna dalam hidup saya. Allah makbulkan doa saya. Allah b eri petunjuk yang jelas kepada saya. Sejak ternampak En. Nazir buat pertama kali hati saya mula terdetik mungkinkah ini jodoh saya. Masa itu saya tak pernah mengharap, tapi setiap hari saya berdoa biar Allah bagi petunjuk kepada saya. Sekiranya dia bukan jodoh untuk saya, saya minta Allah jauhkan dia dari saya. Tapi apa yang berlaku semakin lama kami semakin serasi. Saya sangat senang dan selesa bila berbual dengan dia. Kami kongsi segala masalah bersama. Saya jadi penasihat dia, dan dia jadi penasihat saya. Sebenarnya banyak cerita suka duka antara kami. Nanti bila dapat keizinan daripada En. Nazir s aya akan ceritakan kisah percintaan kami eksklusif di blog kesayangan kami ni :)

Saya harap hubungan kami suami isteri akan sentiasa diberkati oleh Allah. Semoga suatu hari nanti kami akan dikurniakan zuriat penyambung warisan kami. Pengalaman keguguran kandungan yang lepas, tak pernah mematahkan semangat saya untuk terus berusaha mendapatkan gelaran "ibu" demi membahagiakan hidup seorang lelaki yang bergelar "suami". Insya'Allah.

Doakan kebahagiaan kami ya kawan-kawan.


::Detik-detik terakhir sebelum menamatkan zaman bujang::


::Akhirnya bersatu::


Untuk suami tersayang;

Terima kasih atas limpahan kasih sayang yang diberikan selama ini.. Terima kasih kerana menerima diri ini seadanya.. Terima kasih kerana memahami diri ini.. Terima kasih atas bimbingan dan tunjuk ajar Abang.. Terima kasih atas segala-galanya.. Semoga hubungan kita akan terus mekar sehingga ke akhir hayat.. Tak ada siapa pun yang boleh gantikan tempat Abang di hati Sayang.. Semoga Allah kurniakan kita zuriat yang soleh dan solehah.. Love you till the end of my life..


Tiba-tiba hati saya jadi sayu :'( layan jiwang di pagi hari..




post signature

You Might Also Like

28 Th♥ught (s)

  1. tERIMA KASIH SEGALA2GALANYA BANG.....oooppppssss tersasul plak
    c'long semoga berbahgia, dberkati selalu hendaknya & kekal selamanya....aminnnn

    ReplyDelete
  2. Tahniah dah menginjak ke setahun! Akak doakan Hernee and hubby bahagia sehingga ke akhir hayat.

    Tentang anak tu....Insya Allah, adalah rezekinya nanti..keep on trying and don't stop praying ok!

    Celebrate katne nanti? ;)

    ReplyDelete
  3. Tahniah kak!
    Moga lebih bahagia dan sentiasa bahagia kak~

    =)

    ReplyDelete
  4. tahniah kak...!!!
    moga berbahagia hingga ke akhir hayat..

    akak,
    haini bday cik abg kite gak so, tiap2 thn ida akan ingat anniversary akak...

    ReplyDelete
  5. Tahniah..semoga rasa cinta takkan pudar walau di makan hari..may Allah bless ur marriege..amin..

    ReplyDelete
  6. Happy Anniversary..!! Moga berbahagia selalu.. :)

    ReplyDelete
  7. Mummy Dasy>>tq long..siap tsasul2 ye..hehehehe

    ReplyDelete
  8. Mummy Dasy>>tq long..siap tsasul2 ye..hehehehe

    ReplyDelete
  9. YatieJay>>thanks a lot kak..yes we will keep on trying..insya'Allah klau Allah nak bg rzki..

    celebrate kt umah jek..hehehehe

    ReplyDelete
  10. happy ann. long...dpt ape? ah xmo ckp pun aku tau...ahaksss...

    ReplyDelete
  11. Happy Anniversary Hernee..semoga jodoh berpanjangan..amin...:)

    ReplyDelete
  12. happy anniversary, hernee and salam kenal :)

    ReplyDelete
  13. ~mama danish~>>tq ida..leh smbut same2..hehehe

    ReplyDelete
  14. ::cdot the dot::>>tq dot..ko jgn nk wat cite aeh..cuti2 msia ni..hehee

    ReplyDelete
  15. ~Yu.Es~>>amin2..mimi thanks..hrp2 mcm tu la..

    ReplyDelete
  16. vagg>>tq vagg..salam kenal..tq coz sudi jngah blog serabai ni..

    ReplyDelete
  17. Tahniah k.hernee... happy 1st anniversary... semoga kekal ke akhir hayat....

    ReplyDelete
  18. heepy anniversary hernee...semoga apa yg diingini akan tercapai....aminnn

    ReplyDelete
  19. kak...tahniah!!..semoga kekal hingga akhir hayat & insyaAllah semoga dikurniakan cahaya mata....aminnnn

    ReplyDelete
  20. Siti @ nurie>>tq siti..amin2 insya'Allah..

    ReplyDelete
  21. HudaBanny>>tq huda..doakn akak ikut jejak huda aeh..

    ReplyDelete
  22. hehe...baru smpt baca ni...nway congrate k! semoga bahagia slalu dan dpat bby yg comel2 nnt.Insyaallah

    ReplyDelete
  23. hehe...baru smpt baca ni...nway congrate k! semoga bahagia slalu dan dpat bby yg comel2 nnt.Insyaallah

    ReplyDelete
  24. Mohd Arzaiee & Norzitaty Rubaya>>amin2..tq ye taty..taty pn same biar cpt dpt baby..

    ReplyDelete

Thanks 4 ur comment.. peace!

Advertise with us!