Terlupa je nak menjawab tag dari Umi Sufira ni.. Penat juga nak ingatkan Tu yang tertunda je.. hehehe~ Ok.. layankan je la jawapan ala kadar tu.. :)


1. First time you met him - when and where?
First time aeh..kalau tak silapnya.. 7/12/2006.. pergi pasar malam sama2..hahahaha

2. Love at first sight?
Ya untuk saya.. :) haaaa..malu2..

Sejak terpandang wajahmu
Hatiku bertanya selalu
Siapa dia mengikat pandanganku

Seringkali dia berlalu
Di hadapan dan takmenyapaku ;p
Sehingga hatiku seringkali merindu
Tak dapat ku melupakan dirinya
Terbayang wajahmu di mataku

First ime ternampak En. Nazir.. masa tu saya tengah drive dengan perlahannya 35km/hour dan si dia sedang berjalan kaki menuju ke cabin.. dalam hati berdetik "ohhh..anak bujang siapakah yang menyejukkan pandangan mataku ini ;p" tapi malangnya En. Nazir tak nampak saya.. Rupanya dialah orang yang selama ni membantu kerja2 saya..

3. Who is he when the first time you met him?

Seorang staff PTP yang ditugaskan berurusan dengan staff2 kat warehouse untuk tujuan keluar masuk container ke warehouse dan ke yard.. Faham tak??? Tak faham tak apa.. :)

4. How long does it takes for him to ask you out for a date?
1 to 2 month kot..

5. First place dating?
Dah ku kata.. pergi pasar malam sama2 hehehehe~

6. How he proposed?

Ohhh.. he proposed me on December 2007.. lepas proposed terus plan untuk bertunang..saya dengan rela hati saya terima.. sebab hati saya memang kuat mengatakan dia jodoh yang Allah tentukan untuk saya..

7. Special date with him?
26/12/06.. first time saya dengan tak malunya mengganggu dia through email.. boss suruh email ITT Gate untuk move container.. tapi si Hernee ter'email' ngorat En. nazir pulak.. hehehe~ 'ter' adalah perbuatan yang tidak disengajakan..hehehe~

17/5/08 .. hari kami bertunang.. a day after my birthday..

18/10/08.. hari nikah.. impian yang menjadi kenyataan..

26/10/08 & 22/11/08.. hari bersanding.. Gelang Patah n Senggarang..

27/12/08.. 10/3/09.. 21/6/09.. tarikh menyedihkan.. harap2 tak berulang lagi untuk kali ini..

Ala banyak lagi tarikh2 penting kang letak semua kat sini.. apa hal pulak kan..hehehe~

8. Changes that he asked you to do?
Kurangkan kesensitifan dalam diri tu.. sikit2 nangis.. tengok cerita sedih yang saya yang over nangis tersedu sedan lagi.. pelakon dapat duit saya dapat bengkak mata..hehehe~

9. What is about him that you love so much?
All about him! (macam sama ayat Mimi je ;p)

10. What is about him that you wish he would change?
Ni pun lebih kurang sama dengan hubby Mimi.. "Wahai En. Nazir.. intan payung buluh betung.. kalau dah buka pintu almari boleh tak tutup semula.. kalau dah on lampu boleh tak off kan semula.. boleh kan.. kan.."

11. You lose your mind and crack your head when he?
Bila dia menjejoh..hahahaha~

12. You will smile through your eyes for the whole day when he?
Menyenangkan hati saya..

13. Complete below sentences"My love towards my husband is as big as...?
Tak boleh nak cakap dia punya big..hehehe~ Tak ada sesiapa yang boleh ganti tetap dia.. itu sudah cukup menggambarkan how big is my love..boleh ke? hehehe~

Perlukah untuk mencari mangsa seterusnya??? Oleh kerana dah lama tak di tag.. dan tak mengetag.. Jadi saya nak dengki minah dibawah ni:

Cdot

Reason saya tag dia.. saya saja nak tahu kisah cinta dia dan Abang Apek.. hehehe~

Tambah lagi.. mereka juga saya nak dengki.. Linda Khalish.. Hajarus.. Mummy Dasy.. Siti.. Kak Jannah..


***Upated***

Saya nak tag Eyriqazz aka Great Teacher Onizuka juga.. sila tukar jadi "About Her" ye ;)

That's all!


post signature