Family's Birthday

Selamat Hari Lahir Untuk Emak Tersayang

Saturday, February 13, 2010

.. semoga satu hari nanti mak akan tersenyum ceria begini..



Saat jari jemari menaip.. hati jadi sayu.. saya tak suka perasaan ni.. saya tak nak bertemankan kesedihan lagi.. kami anak2 perlu jadi kuat sekuat mak yang saya kenali dulu untuk pastikan mak terus kuat melawan penyakit.. kami rindukan senyuman mak yang dulu..

Entri mengusik jiwa ini ditujukan untuk mak tersayang sempena Hari Lahirnya yang ke 58 tahun hari ini.. walaupun saya tahu mak saya tak mungkin akan membaca luahan hati saya ini..

Selamat Hari Lahir yang ke 58 khas buat

Bonda Kasmah Daud tersayang..

Ya Allah Yang Maha Agung.. Aku mohon padamu tuhanku.. Ya Ghaffar.. Kau ampunkanlah segala dosa2 ibuku.. Ya Rahman Ya Rahim.. Kau kasihanilah ibuku sepertimana dia mengasihiku.. Ya Razzak.. Kau limpahkanlah rezeki yang halal kepada ibuku.. Ya Muqiit.. Kau berikanlah kekuatan kepada ibuku untuk menghadapi dugaan mu.. Ya Walyy.. Kau lindungilah ibuku dari sebarang perkara yang tidak diingini berlaku.. Ya Qadir.. Hanya Kau yang menentukan segalanya.. Ya Saami'.. Dengarkanlah rintihan hatiku ini.. Ya Mujiib.. Kau makbulkanlah doaku ini.. Hanya Kau yang memiliki segala kebesaran.. Amin Ya Rabbal 'Alamin..

Bersabarlah wahai bonda.. sesungguhnya Allah sedang menguji kita.. menguji bonda dengan kesakitan dan kesabaran.. menguji suami dan anak2 dengan erti sebuah pengorbanan.. redha itu lebih mulia.. Allah memilih kita untuk diuji bererti Dia masih menyanyangi kita.. kita insan terpilih wahai bonda tercinta.. jangan kau mengeluh wahai bondaku.. sesungguhnya kesakitanmu itu, menghapuskan dosa2 kecilmu..

Wahai bondaku.. sesungguhnya diri ini sangat kagum dengan pengorbananmu.. tak pernah seumur hidupku bertemu dengan wanita sekuat bonda.. sungguh.. walau bermacam rintangan dan dugaan mahu pun cemuhan yang bonda terima namun kekuatan hatimu menepis segalanya.. anakanda tak mungkin jadi sekuat bonda..

Wahai bondaku.. anakanda tak pernah putus mendoakan kesihatanmu.. anakanda rindu pada tawa ria bonda.. rindu air tangan bonda.. sungguh.. rindu saat keceriaan bonda walau dalam hati anakanda tahu isi hati bonda..

Wahai bondaku.. terima kasih kerana telah melahirkan anakanda.. dirimu tiada galang gantinya.. bondalah penguat semangat anakanda untuk berjaya.. kalau tak kerana bonda, mungkin pelajaran anakanda terabai.. sungguh..

Wahai bondaku.. pedulikan segala kata2 nista.. orang yang tak menghadapi mungkin tak pernah merasa apa yang kita lalui dan alami.. anakanda tahu berat mata memandang, berat lagi bahu bonda yang memikul..

Wahai bondaku.. anakanda harap masih punya kesempatan untuk membahagiakan dirimu.. jasamu tak terbalas.. sungguh.. anakanda akan berusaha untuk memberi yang termampu.. semoga Allah memberkatimu wahai bondaku..

Wahai bondaku.. anakanda tak kuat untuk meneruskan luahan hati ini.. saat mula menaip hingga kini, air mata tak putus2 menemani.. anakanda redha dengan segala ketentuanNya harap bonda juga begitu.. semoga keluarga kita sentiasa diberkati.. semoga kita sentiasa bersatu biar apa yang terjadi.. pedulikan mereka yang mencaci.. mereka tak rasa dan mereka juga memang takkan mengerti! sesungguhnya Allah itu sentiasa mengetahui apa yang kita lalui dan harungi.. Dia bukan sengaja menguji.. Dia menguji untuk membuatkan kita menginsafi diri dan mengingati Illahi Ya Rabbi..

Wahai ayahku, suamiku dan adik2ku.. sama2lah kita doakan kesejahteraan bonda tersayang.. sama2lah kita membahagiakan dirinya.. sebelum Yang Maha Kuasa menjemputnya..

We luv u mom!


post signature

You Might Also Like

14 Th♥ught (s)

  1. alah..sedeylah baca....hu hu hu..


    semoga mak hernee akan diberikan kesihatan yang baik...aminmm

    ReplyDelete
  2. hurm...kite akan lalui jugak ..

    eh tuan blog sedihlah bce n3 nie..!

    ReplyDelete
  3. siti>>tq siti..hernee pn hrp sgt2 cam tu..

    ReplyDelete
  4. Uruchimaru @ kf >> klau awk sdih..ape lg saya yg mluahknnya.. tq mmbaca luahan hati sy..

    ReplyDelete
  5. sedihnyer herne..sayu ati sal bc &menitis airmate ne bila teringat kn abh d JB
    alhmdulillah mak erni mampu ag bgn,makan & berkate2.slgi mampu watla die tersenyum....tp abh sal dlm sekelip mata allah ragut keupayaan die..xdpt sal byg kn penderitaan yg abh tanggung..saat2 gembiraa wktu abh sht sntiase d pkran n terkenang2..tp kini abh,hanya baring ats katil, membisu seribu bahasa..sal rase cam nk menjerit je tgk keadaan abh yg cam 2.pyah nk terima!!!

    ReplyDelete
  6. qasehessal>>kte snasib sal..mak hernee pn x nk mkn..bdn die dh kurus kering.. sdih sgt tngok..hernee doakn ayh sal pn cpt smbuh..

    ReplyDelete
  7. bukan ko jekmenitis airmata aku yg baca ni pun sama.. semoga mak ko bertambah sihat & cepat sembuh..

    ReplyDelete
  8. Mummy Dasy>>tq long..aku xtau nk luahkn cmane lg..aku redha ape pn yg jd..

    ReplyDelete
  9. slamat ari jadi utk nenek robot....jaga mak ko bebaik, long....

    ReplyDelete
  10. trima ksih smua.. smoga ibu ku cpat smbuh dn shat sperti dulu..

    ReplyDelete
  11. cdot>>insya'Allah..tq dot..doakn mak aku cpt shat ye..

    ReplyDelete
  12. adakah kasmah daud ni seorang gru yang pernah mengajar di SM VOKASIONAL PERTANIAN CHENOR TEMERLOH PHG?

    ReplyDelete
  13. cik Anon>> bukan arwah mak saya bukan cikgu.. :)

    ReplyDelete

Thanks 4 ur comment.. peace!

Advertise with us!