Me

Terima Kasih Diatas Jasamu Wahai Nikon Coolpix :(

Monday, March 15, 2010


Sedihnya hati kamera kesayangan saya hilang. Bukan saya yang hilangkan, tapi ayah saya yang hilangkan. Entah macam mana dia pun tak sedar kamera ni hilang. Mungkin terjatuh dalam kebun kelapa sawit atau pun pekerja Indon dia yang rembat huhuhu~

Patutlah masa dia nak pinjam tu hati saya rasa tak sedap je, rupanya dah nak hilang. Last gambar yang saya dapat ambil masa Marine Deparment Gathering. Khidmat terakhir si Coolpix tu.Bila ayah tanya saya, "Along, kamera mana?" Saya jawablah "bukan ke kamera tu pada ayah". Dengan muka yang serba salah dia macam ingat2 lupa kat mana dia letak kamera tu. Tanpa disedari, berjuraianlah air mata si anak yang gembeng menangisi pemergian kamera kesayangannya itu. MAk saya yang tengah sakit tu, perhatikan saya sambil menyampuk "dah la jangan nangis, benda dah nak hilang nak buat macamana, ayah ko pun satu.. orang tu baru nak mengumpul harta.. bla.. bla.. bla.. " Si anak masih mengesat2 air mata yang melimpah ruah pengeluarannya sambil berkata, "orang sedih la, orang beli kamera tu guna duit bonus pertama keje PTP tau, kalau sepuluh ringgit orang tak kisah ni.. 700 tau.." Airmata yang masih menderu2, tapi dah lama2 ok je lepas Mak pujuk.

Ingatkan air mata terhenti sampai disitu bila ayah kata "tak pe la nanti ayah ganti duit Along" Balik ke rumah beritahu En. Nazir dan sambung lagi nangis. Oh~ sangat penat menangis ye kawan2. Tapi apa nak buat jiwa saya memang sangat sentimental. Pantang dilanda kesedihan, maka bengkaklah mata melayan tangisan. Last sekali, En.Nazir pujuk2 barulah lega.

Saya masih terbayang2 kamera tu. Kalau hilang tercicir tak pe la, harap2 siapa yang jumpa tu jaga baik2 macam saya jaga dia. Kalau hilang sebab ada tangan2 yang mencuri, kita jumpa je lah di sana nanti ye. Gunalah kamera tu puas2 kat dunia.

Untuk kamera Nikon Coolpix kesayangan, terima kasih sebab dah banyak berjasa pada saya walau hanya setahun. Macam la kamera tu boleh baca blog saya kan hehehe~ Buat masa ni saya belum terfikir untuk mencari pengganti :(


[auto publish]


You Might Also Like

9 Th♥ught (s)

  1. OMG!!! sedihnya klu brg kita hilangkan.. Be patient dear.
    Klu ade rezeki nnti boleh beli baru ok..jgn sedih2 tau..

    ReplyDelete
  2. Lyn Yusoff >>tq lyn..huhu..syg kan..hrta sndiri..

    ReplyDelete
  3. mintak la husband belikan SLR...7D ke...hik hik

    ReplyDelete
  4. zaza>>gulp..hehehe..klau slr tu sah2 die yg bmint..hehehe..makcik tngok je le..

    ReplyDelete
  5. …dia jeles sbb ada 'orang baru' tuh.. tu yg dia 'melarikan diri' dri umah.. hehe

    ReplyDelete
  6. nazame>>byk la..die ttp dtatang bgai mnyak yg pnuh tu..hehehe

    ReplyDelete
  7. "die ttp dtatang bgai mnyak yg pnuh tu" - lerr kamera tu nak kena tatang ker? mcm mna nak amik gmbr kalu lagu tuh? adehhh

    btw minyak apa? diesel ker fuel oil? hehehe :P

    ReplyDelete
  8. nazame>>manusia senget benget ni namenye..sape cikgu BM dulu?

    ReplyDelete
  9. BM tu apa? Buatan Malaysia? hehhe :P cikgu bahasa melayu saya cikgu Michelle Pfeiffer.. ;)

    ReplyDelete

Thanks 4 ur comment.. peace!

Advertise with us!