Emotion

Gurauan Yang Sangat Tak Kelakar..

Sunday, May 02, 2010

 .. dan harus di bagi penampar sulong dari seorang anak sulong.

"Long laki ko mane?"

"Tak de dia keje malam"


"Anak ko dah berapa?"


"Mana aku ada anak lagi"


"Tu la ko.. tak pandai"


"Aeh ko ni.. belum ada rezeki.. tu semuakan kerja Tuhan..
kalau ko kawin sekarang pun belum tentu ko dapat anak terus"


"Aeh aku pandai.. aku ekpress"


"A'ah jangan sampai ekpress merosakkan anak dara orang dah"

*bengang*

Terus masuk rumah, sebab malas nak layan budak gila meroyan tu.

Hambik ko, aku kasi kaw2 punya. Nak laser aku tak bertempatkan. terima padahnya. Menanah telinga ko.


©Hernee Nazir – Saya kenal dia, saya kenal mak ayah dia, saya sebaya dengan dia tapi tak sama kelas, saya tak rapat  langsung dengan dia.. dah jangan tanya siapa dia sebab dia buat saya jadi marah dengan gurauan dia yang tak kelakar langsung.. kalau kelakar saya dah gelak guling2 malam tadi.. tapi tak pun.. yang saya rasa cuma telinga saya je yang jadi panas.. sambil bercakap rasa macam jadi mulut naga.. berapi2.. Astaghfirullahal'azim.. maafkan saya.. lain kali cakap biar bertapis.. jangan bergurau denga saya tentang isu ini.. ini serious!

You Might Also Like

24 Th♥ught (s)

  1. cukup tak suka dgn org melawak tak kene tempat...

    ReplyDelete
  2. shilake!!!!!! aku bg terajang kang....ni aku doa ni..aku doa mintak2 dia kwin nti, tak dpt anak...amin!!!!

    ReplyDelete
  3. ishhhh..aku benci org mcm ni....kalau aku, sekali tu je aku layan...pastu aku wat derk je...buang masa layan org mcm ni

    ReplyDelete
  4. agak kurang ajar jugak gurauan tu...padan muka kene balik..hehe

    ReplyDelete
  5. Banyakkan bersabar ya Hernee.
    Anggaplah orang yg mulut jahat camtu kurang pelajaran, kurang pengetahuan ugama, kurang public relation,kurang kedudukan, hidup serba kekurangan.
    Jadi bila dia nak rasa lebih, tu yg mulutnya jahat menyindir org.

    ReplyDelete
  6. Padan Muka! Mulut tade insurans.. Gurau tak bertempat

    ReplyDelete
  7. Ni mesti mulut 'jantan' kan? Sebab tu puaka semacam....Memag patut pun diberi sedas!

    Bak kata Hazrey Bapak Gegula (akak tau kau rajin baca blog dia gak) - org mcm ni kurang susu ibu...heheee.....

    Takpe Hernee, masa dia akan sampai jugak satu hari nanti. Kalau tak kena kat dia, kena kat adik beradik atau mungkin jugak anak dia sendiri nanti.

    ReplyDelete
  8. erm.. dah rasa tu semua masa kat tempat kerja.... sakit hati sgt.. masa tu, memang langsung taknak campur orang.. Pegi keje balik keje je.. Makan pun malas jumpe org..

    Tak kawin, tanya bile nak kawin, dah kawin tanye bile nak ada anak, dah ada anak, tanye bile nak tambah anak...

    Dasar manusia yg suka ambil tahu hal orang.. jaga diri sendiri sudaa..

    Semua org pasti ada kelemahan dan kelebihan masing.. Takyah sebok pasal orang.. jaga diri je..

    Ok Hernee.. aku paham sangat.. yang penting ko ngan husband sentiasa memahami antara satu sama lain..

    ReplyDelete
  9. Sky0ne>>tu la psl..nk gurau tp x pndai cari topik..hehe

    ReplyDelete
  10. ::cdot the dot:: >>uiks..jgn le doakn cm tu skali..bair la kitakn ade Allah..

    ReplyDelete
  11. jujue awab >>slame ni pn mmg x rapat ngn die la kak jue..saje nk jd ramah agknye..

    ReplyDelete
  12. 3yearshousewife >>btul la puan..org cam ni buang mase je nk lyn..

    ReplyDelete
  13. YatieJay>>akk sgt pndai..mmg jantan pun..hehehe

    ReplyDelete
  14. Suhaimi>>thanks en.mie..btullah..lumrah idup manusia ek..

    ReplyDelete
  15. Eyriqazz >>kalo sy blh lempang dh lame gigi die berterabur..hehehe

    ReplyDelete
  16. haha.. padan muka dia kena balik.. haa:)

    ReplyDelete
  17. zie sgt x suke org melawak gitu taw kak. rase cam nak lempang laju² je. bagus akak sound direct si giler tuh cam gitu.ppuii. aku lak naik geram..hehe

    ReplyDelete
  18. ~ Ann ~>>tu la merasa sedas..hehehe

    ReplyDelete
  19. Redbloodsnow >>btul la zie hanging btul akk..cam die bgus sgt..

    ReplyDelete

Thanks 4 ur comment.. peace!

Advertise with us!