Semalam kawan saya Zahidah post kat wall FB yang dia tak boleh buka blog saya sebab ada virus. Haissshhh.. apa ke halnya pulakkan. Agak pelik la bagi yang buta IT macam saya ni. 

Pagi ni saya baca blog Cinta Hatiku Sampai Ke Syurga entrinya Buang Logo Gengblogger Sebab Sebarkan Virus dan Malware terus saya buang logo geng blogger tu. Sekejap lagi nak mintak tolong Zahid checkkan ada virus lagi ke tak kalau dia buka. So far, saya memang tak ada masalah nak bukak blog sendiri.

Cuma dah dua hari bila dari semalam bila saya buka geng blogger nak ping blog keluar REPORT ATTACK PAGE macam kat bawah ni.




Bila klik2.. masih boleh ping.. tapi akan keluarlah dua kali, satu dengan tajuk entri kita tu dan satu lagi 'tiada tajuk'.



Kawan2 ada masalah yang sama macam saya tak? hehehe. Malware ni jahat ek.. aeh salah orang yang menciptanya ni yang jahat hehehe. Saya check2 apa tu malware kat wikipedia..

Malware, short for malicious software, is software designed to infiltrate a computer system without the owner's informed consent. The expression is a general term used by computer professionals to mean a variety of forms of hostile, intrusive, or annoying software or program code.[1] The term "computer virus" is sometimes used as a catch-all phrase to include all types of malware, including true viruses.

©Hernee Nazir – Harap2 hari ni impian saya tercapai :)