Frenz

Dah Lama Tak Makan Sagun

Wednesday, September 29, 2010

Kawan2 kenal tak sagun tu apa? Kalau tak kenal sila la google image sagun hehehe. Dah lama gila tak makan sagun ni. Dulu masa zaman kanak2 ribena, masa sekolah rendah arwah Tok Mok suka buat sagun lepas tu saya akan jual kat sekolah agama. Sebungkus kecil macam tu seposen je harganya. Biasanya sagun dibungkus dalam plastik air batu malaysia tu. Kalau nak jimat plastik tu dibahagi dua. Huwaaa.. sedih pulak teringat kisah dahulu kala. Selain sagun saya juga menjual kacang kuda, kerepek ubi sambal kat sekolah agama. Itulah kenangan hidup kami yang kasi pagi makan pagi, kasi petang makan petang.




Lihatlah betapa terujanya saya dapat sagun yang diberi oleh Nazam yang baru je balik dari melawat radar PTP kat Tanjung Piai nun. Tak tahulah dia singgah mana sampai terjumpa penjual sagun ni.



Sekali lagi teruja, sampai tersedak2 makan sagun. Sagun ni diperbuat dari tepung beras, kelapa parut dan lagi apa entah lupa hehehe. Kalau nak rasa silalah beli atau pun cuba buat sendiri.

Thanks Nazam, nanti pergi Tanjung Piai belikan lagi ya :)


©Hernee Nazir – Tetiba rajin nak online malam ni.. :)

You Might Also Like

6 Th♥ught (s)

  1. dulu mase sek rendah hajar pun bese makan sagun ni tapi m.cik yg jual tu bungkus lam kertas cam kertas buku tulis kita tu... pastu plak wat cam bentuk bungkus kacang kuda tu... sedap... pastu bila makan kene plak dok bersembang ngan mber... tersembur2 depan muker... hehehe... sweet memory...

    ReplyDelete
  2. wahhh! best nyer... nazam belikan ker? dia x bgi pun .. kedek!! btw muka hernee.. hmmm smpi tututp2 mata... alaa tomey2!! haha

    ReplyDelete
  3. dulu aku selalu jual sagun masa sekolah bubuh dalam plastik askrim

    ReplyDelete
  4. hajarus>>hahaha..sweet memories ek jar time kcik2 dlu..

    ReplyDelete
  5. nazame>> bengong sndiri blikn sndiri tnye..tomey2 kate die aeh..ahhahaaha

    ReplyDelete
  6. brutal solo>>whoaaaa..same la kite..pniaga sagun upenye..hehehe

    ReplyDelete

Thanks 4 ur comment.. peace!

Advertise with us!