Ini cerita pasal PTP Safety Day 2010 - Opening Ceremony. Sebenarnya ada dua kali launching awal pagi pukul 7 pagi untuk Operation Staff dan lebih kurang pukul 9.30 pagi untuk Project Division Staff dan Office Staff. Kitorang datang of course lah awal. Pukul 5.30 pagi dah keluar rumah. Nak ambil dayang2 tu kat rumah masing2. Saya ambil Ema dan Ita ambil Yana.



Banner Safety Day untuk tahun 2010




First launching by SGM Operations.. yang mat salleh tu Keld Pedersen dan yang sorang lagi tu my boss Capt. Chong LP. Dia jadi translator untuk translatekan apa yang SGM sampaikan ke Bahasa Melayu.



Lepas dengar ucapan bagai, diorang semua diberi makanan percuma, seorang sebungkus.




Sesi memberi goodies bag kepada mereka yang ahdir. Kebanyakan yang datang semua yang bkerja shift malam. Kena tahan sekejap untuk join Safety Day. Memang ramai gila yang serbu rasa lebih kurang 200 orang. Ramai jugalah Encik2 Nepal yang jadi driver prime mover dan lasher nak tuntut goodies bag.


si tukang bagi..




Second launching, untuk PTP office staff dan Project's Contractors. Boleh tahan juga ramainya. Kali ni makanan diorder masih mengikut tekak sendiri hehehe.




Orang yang berkumpul tu tengah mabil makanan.. yang berjalan tu nak menuju ke tempat menuntut goodies bag. Kami yang masih setia menunggu dikaunter walaupun orang berebut2. Sabar je lah. Ada yang tak puas hati sebab tak dapat, kami pun tak tahu nak cakap apa. Kami yang menurut perintah. Dah boss kata stop, kami stop la. Dah boss kata bagi sorang satu kami bagilah sorang satu tapi ada juga yang terlepas bagi dua.

Untuk second launching inilah port kami..








Sudah penat, makan2 apa yang patut, kemas2 terus balik office. Get ready for tomorrow  event! Persediaan untuk closing ceremony pula. Nak standby sijil2 untuk Best Safety Performer 2010 dan peserta2 contest yang kami anjurkan.

Ok, dah penat bercerita. Malam ni sambung lagi :)



©Hernee Nazir –Esok cuti yeaaaaaaaaahhhh.. nikmat dunia :)