My Hero Kechik - Ilham Syahmi

Jari Domok Dah Tak Pakai Mitten

Friday, October 21, 2011



Sejak seminggu sebelum menjangkau usia 3 bulan, saya dah mula buka mitten Ilham bila dia mula suka hisap2 mitten sampai basah. Booties pun dah ditukar kepada stokin sahaja sebab kebanyakan booties dah tak muat, kaki dah panjang ;)

Mula2 macam risau juga takut dia cakar2 muka dia. Tapi bila memikirkan perkembangan dia saya buka juga. Cuma kena monitor kuku dia la jangan sampai panjang.

Waktu sekarang ni bayi mula untuk belajar coordinate tangan dia. Kalau lambat dibuka takut akan melambat dan menghalang  proses pengenalan kepada fungsi tangan dan jari jemari dia. At this stage, bayi akan mula menghisap jari dan bermain2 dengan jari2nya. Ye, Ilham memang suka sangat dah menghisap jari2 dia tu sampai meleleh2 air liur sambil mulut membebel2 berbual bahasa dia. Kadang2 masa tengah mengempeng pun dia akan bermain2 dengan jari jemari dia. Alhamdulillah satu perkembangan yang baik.

Nahhh.. ni jari domok :) Jari Ilham dah macam jari Auntie Ita dah domok2 ;) Tu la ummi masa peknen suka ejek jari Auntie Ita hehehe.

_DSC3211_DSC3215


Sebenarnya time ni Ilham tengah syok tidur, ni kerja babah dia snap jari jemari dia bila mendapat arahan dari ummi dia ;)


_DSC3212

Kan main panjang lagi muncung dia tengah tidur ;)

You Might Also Like

2 Th♥ught (s)

  1. elok dah bkak bio jari2 tu dpt udara segar..klu dia isap2 jr pn dia isap jr sndiri kan..

    lom pndai niarap elok la tdo dlm tu cuba dah niarap sok..x mau dia tdo kt situ..hehe

    ReplyDelete
  2. a'ah tu le kak..kan main syok ngisap jari..ni pn dh kna pkai belt kalo x tkut die jatuh..

    ReplyDelete

Thanks 4 ur comment.. peace!

Advertise with us!