Dari Dapur Hernee Nazir

Apaaaa??? Gas Habisssss????

Thursday, October 04, 2012


di subuh yang hening lagi dingin..

dengan semangat waja..
nak memasak untuk bekalan hero kechik..
plan nak bekalkan nasi dan sup sayur + ayam..
beriyalah si ibu menanak nasi..
terus tenggek atas dapur..
ok mula2 api hidup dengan jayanya..
si ibu ni teruskan memotong daging ayam..
sekali toleh semula api dah mati..
apaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa????
gas dah habissssssssssssssssss?????
grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr..
alahaiiiii encik gassssss kenapalah awak nak habis time subuh sepiiieee ni..
habislah malam tadi ke..
semalam petang ke..
bolehlah suruh en.nazir ikhtiar beli malam..
hmmmm..fikir punya fikir..
apa kata kita guna rice cooker je..
tapi menu asal terpaksa tukarlah..
dari nasi lauk sup jadi bubur sayur + ayam..
whateverlah janji berisi perut ilham..


nahhhh.. dah kena lebur semua dalam rice cooker..


nah.. dah mula menjadi bubur..


nahhh..bubur ayam + sayur is ready!
yeay!
so ummi ilham..
tak ada alasan untuk tidak memasak ye..
hehehehehe..
kalau sebelum ni bila agak2 bangun lambat..
mangsa untuk memasak bekalan ilham tak lain tak bukan..
jenggg..jengggg..jengggg.. babah ilham lah siapa lagi..
air tangan babah pun ok juga kan..
:)
dah tu je nak membebel..
bengang pulak kita dengan encik gas ni tau..
;)

You Might Also Like

0 Th♥ught (s)

Thanks 4 ur comment.. peace!

Advertise with us!