Dari Dapur Hernee Nazir

Ada Gaya Tak Jadi Masterchef?? :p

Friday, May 31, 2013

disebalik tabir  DDHN..  “DARI DAPUR HERNEE NAZIR”

rupanya ada seorang masterchef kecik yang berangan..

pantang sekali tau kalau dengar ummi menumbuk kat dapur..

cepat2 dia datang sambil menempel tepi ummi..

sibuk nak tolong tumbuk sekali..

bila tak bagi mula la bat2 merajuk la..

ngengada kan..lagi2 nak jadi abang ni..

memacam kerenah dia nak tarik perhatian ummi dan babah..

 

IMG_20130525_181431

 

tengok tu..

bergaya sekali kan..

siap tenganga mulut nak menggaya kan..

kau hadooooooooooooooo??

dengan tangan kidal tu menumbuk kunyit halia..

bagikan jek dia try setiap kali ummi menumbuk rencah..

nanti dia penat dia stop la..

bagi merasa.. ooooo.. macam ni rupanya ummi masak hari2.. hehehe

oooooo.. ni rupanya salah satu fungsi Allah bagi hambanya tangan..

untuk menumbuk rencah bukan menumbuk orang Pointing up

lagi satu sekarang kalau dia tengok ummi kat dapur..

dia datang dan tegur.. “miii.. ahak?”

 

kamus ilham:

ahak = masak Hot smile

 

bila ummi jawab ye..

baru dia bergegas keluar dapur pergi tengok tv..

 

dan lagi sadis kalau ummi tak masak..

dia akan tenung muka ummi sambil sebut..

“miiii.. ahak.. mamam”

erkkkkkkkkkkkk.. Eye rolling smile

ilham sindir ummi la tu kan..

suruh masak sebab dia nak mamam.. hehehe

apa2 pun ni lah salah satu punca kekuatan saya nak ke dapur hari2..

sebab rasa tak sampai hati dengan permintaan “mamam” dia tu..

doakan je ummi kuat dan sihat..

insyaAllah sesimple mana pun ummi usaha untuk masak..

 

p/s rasa nak buat donut la.. sebab anak bujang ummi ni suka betul makan donut ibu zura jual tu.. tunggu kerajinan ummi datang ye ilham.. insyaAllah kalah big apple donut ummi buatkan untuk ilham.. Surprised smile

You Might Also Like

0 Th♥ught (s)

Thanks 4 ur comment.. peace!

Advertise with us!