Foods Review

Foods Review | R&H Cafe (Sate Maharani), Muar

Tuesday, June 03, 2014

lokasi makan2 kami untuk di review kali ni.. nun di muar johor..

kebetulan kan majlis kahwin sepupu saya..

jadi ambil kesempatan nak menikmati sate muar di pagi hari..

gitewwwwww!

Restaurant name: R&H Cafe (Sate Maharani)
Address: 130, Jalan Maharani (across the road from the central bus station and wet market)
Map: http://goo.gl/maps/XfXaS
GPS: 2.050540,102.570408
Hours: 7:30am to 12:30pm (Closed on Friday)
Halal

(credit info: http://johorkaki.blogspot.com/2013/03/r-cafe-sate-maharani-in-muar-johor.html)

jom menyantap!

 

20140524_100819

 

Tauhu Lentok

recommended! memang sedap..

harga tak pasti.. sebab bayar sekali harung..

next!

 

20140524_100850

sate campur..

ada sate daging lembu, ayam, perut..

semua pun sedap.. yummehhh..

next!

 

20140524_100906

 

mamacu tengah menikmati mee rebus..

saya bukan penggemar mee rebus..

jadi pada saya biasa2 jek..

kuah nampak cair tapi cukup rasa..

next untuk bujang ummi..

 

20140524_101306

Teruna Fried Chicken (TFC)

yang penting sedap tepungnya tu..

 

20140524_103051

20140524_103132

 

nahhhh kami yang kekenyangan..

 

20140524_103109

 

dalam ramai2 babah ilham jek yang dah beriya bersiap..hehehe

 

20140524_103103

 

budak baju putih tu merajuk tak dapat minum ais..hehehe

baru perasan tak ada gambar ilham..

dah settled makan2.. kami pun bergegas balik hotel..

 

sebelum tu macam biasa la ummi ilham..

snap sana.. snap sini..

glamour juga cafe ni..

ramai orang2 besar.. artis2 datang berkunjung..

nama2 menu dia pun menarik..

lontong champion, otak2 takde otak..roti manja..

apa lagi entah tak ingat hehehe..

 

20140524_103730

20140524_103158

20140524_103658

20140524_103721

 

overall, sedap lagi menyedapkan..

cuma parking akak susah sikit kot..

orang memang sentiasa ramai je kat cafe ni..

kalau sedap tentulah ramai yang berkunjungkan..

terjumpa pulak master G trainer stress management masa saya join last year..

berbual dengan dia dan dia pun suggestkan makan kat sini best..

bagus untuk hilangkan stress hehehe..

siapa2 yang nak mencuba sate muo di pagi hari..

silalah berkunjung ke R&H Cafe (Sate Maharani)

iklan free untuk tuan kedai.. Smile

 

20140524_103853

dah sudah..

moh kita balik bersiap makan nasi minyak..

oppsssss diorang jek yang makan ye..

ummi ilham masih berpantang makan nasi untuk bulan yang ke 5..

wehuuuuuuuu..

You Might Also Like

0 Th♥ught (s)

Thanks 4 ur comment.. peace!

Advertise with us!