cabaran blogging day 12 – Tips Kecantikan

adoiii susahnya orang tak cantik kena bagi “tips kecantikan” Nyah-Nyah

i’ll try my best la eh.. hehehe

ini cara saya nak berusaha mencantikkan kulit muka saya yang tak berapa cantik ni la.. memang dari sekolah dah ditumbuhi jeragat.. redha jek la kan..

saya dah mencuba ketiga2 ni beberapa bulan.. tapi kadang2 ada juga yang terskip time malas Smile with tongue out

saya guna tiga basic produk ni jek pun.. pencuci muka, krim siang dan krim malam..

 

foaming-cleanser

Gentle Deep Foaming Cleanser

 

  • Membersihkan dan menyegarkan kulit
  • Rumpai laut menanggalkan kotoran, mengelupaskan sel-sel mati dan menegangkan kulit
  • Alga Hijau melembapkan kulit dan membersih hingga jauh ke dalam liang-liang kulit untuk menghapuskan toksin
  • Strawberi Begonia mencerahkan dan meratakan tona kulit
  • Lembut dan menyegarkan

 

** make sure cuci muka setiap hari sekurang2nya 3 kali sehari.. berlengas hoiii kalau tak cuci muka.. konfem muka saya naik jerawat halus kat dahi..

 

daily-defense-whitening

Daily Defense Whitening Essence

 

Dirumus dengan kepekatan bahan-bahan asli agar kulit terasa lembut sehalus sutera dan tampil lebih menawan:

  • Bearberi untuk mencerahkan dan menegangkan kulit
  • Strawberi Begonia untuk meratakan tona kulit
  • Kacang Soya untuk memudarkan dan mengurangkan jeragat dan cela kulit
  • Mulberi untuk mencegah kesan-kesan kerosakan akibat sinaran matahari
  • Vitamin C aktif untuk memperbaiki penampilan kulit dan mengembalikan seri wajah
  • Tekstur esen yang licin dan mudah diserap oleh kulit

 

** lepas cuci muka, biasanya saya akan pakai Daily Defense Whitening Essence ni.. kalau tahap malas.. saya pakai bedak ilham jek Smile with tongue out

overnight-whitening-cream

Overnight Renewal Whitening Cream

 

  • Bertindak sepanjang malam untuk memperbaharui dan mengembalikan keremajaan kulit
  • Linden membekalkan khasiat dan melembapkan lapisan kulit paling dalam
  • Scullcap mencerahkan dan melegakan keradangan kulit
  • Vitamin C aktif mengurangkan jeragat dan cela serta mengembalikan kecantikan kulit
  • Kulit terasa lebih halus, lebih lembut dan tampak lebih berseri apabila anda bangun daripada tidur pada keesokan harinya

 

** malam pulak saya akan pakai Overnight Renewal Whitening Cream.. maklumlah kulit makin hari makin tua.. kena la buat sesuatu kan..hehehe

 

kenapa saya suka ketiga-tiga produk Shaklee di atas?

sebab utamanya semestinya kerana ia sentiasa selamat, ia sentiasa berkesan, dan ia sentiasa mesra alam.. hoyeahhhhhh.. semulajadi tanpa bahan kimia.. kesan bahan kimia pada kulit wajah adalah sangat bahaya ye.. boleh menyebabkan iritasi pada kulit contohnya kulit bengkak, terbakar dan lain2..

selalunya weekend saya akan berdemo sendiri.. apa saya buat? saya ambil Energizing Soy Protein (ESP) buat masker.. kadang2 saya rembat vivix babah ilham buat masker.. untuk scrub pulak.. saya pecahkan 2 biji alfalfa dan campurkan dengan air.. gosok ke seluruh muka.. hehehe.. kalau ada cik jerawat naik pun saya bedal sapu alfalfa.. alhamdulillah kecut jerawat..

untuk dalaman saya amalkan.. ESP, Sustained Released Vita-C, B-Complex, Vita-lea, Alfalfa & Lecithin stop sementara pregnant.. hehehe

tu jek lah nak share tips kecantikan.. eh salah tips berusaha nak cantik.. haaa baru betul..

 

pain