alhamdulillah rezeki.. ye saya pregnant lagi.. syukur Allah masih bagi kami rezeki.. masih bagi saya peluang mengandungkan zuriat suami saya.. masih bagi peluang ilham untuk jadi abang..

doakan saya dan baby ye.. Winking smile

 

Screenshot_2014-09-24-16-10-21

 

esok genap 21 minggu insya Allah.. kami hanya berserah pada Allah..

“bismillahi tawakkaltu alallah”

Allah sebaik2 perancang.. Dia tahu kami mampu atau tidak untuk menjaga anugerah DariNya.. andai kali ni memang dah tertulis rezeki kami.. alhamdulillah.. semoga kami dapat jalankan tanggungjawab sebaik mungkin.. andai kata bukan rezeki kami.. apalah daya kami.. redha atas ketentuan Allah..

 

20140924_160440

first scan.. 8/7/14 ~ 8weeks 6 days..

 

insya Allah “Ilham Ke 7” akan bertemu ummi, babah dan abang ilham syahmi pada 5 February 2015.. ikut kiraaan ummi la.. ikut scan doc EDD 11 February 2015.. dekat dengan birthday babah.. mudah2an pregnancy journey kali ni berjalan lancar..

first time scan ada dugaan untuk ummi, dr. noraini kata ada cyst sebesar 2.1cm x 2.8cm di luar rahim sebelah kanan.. ya Allah dugaan lagi.. hati mula risau.. tapi doc kata jangan fikir sangat.. balik rumah terus google punca cyst.. apa yang saya boleh di makan dan tak boleh.. saya cuba ikut dan saya amalkan “bismillah 5”.. kuasa Allah next month check up alhamdulillah cyst dah hilang.. harap2 tak muncul lagi..

abang ilham memang excited bila tahu dalam perut ummi ada “adik baby” hari2 nak berbual dengan adik baby.. “assalamualaikum adik baby.. ini abang isham.. adik baby dah makan? abang isham dah makan dah.. nak tido ni ngan ommi” antara dialog si abang.. mudah2an rezeki ilham jadi abang akan jadi kenyataan ye sayang..

kawan2 dan readers blog chokia saya ni..

satu jek permintaan saya.. tolong.. tolong.. dan tolong.. doakan saya dan baby ye.. doakan baby saya sihat dan selamat dilahirkan bila sampai masanya nanti.. saya saja merahsiakan pregnancy kali ni.. bukan apa, saya tak nak terlalu excited.. bukan mudah untuk melalui bermacam2 dugaan Allah.. emosi kami hanya Dia yang tahu.. jadi janganlah buat2 terkejut beruk bila tengok perut saya yang semakin memboyot ni ye.. saya masih ada suami yang halal..

fikirkan yang indah2 saja wahai ummi.. abaikan saja mulut2 orang yang suka menilai sesama manusia.. saya mencari redha Allah bukan redha manusia.. sama ada ujian yang lepas adalah kifarah dosa saya atau tidak, hanya Allah yang tahu.. jadi cukup2lah menilai dosa pahala saya dan suami..

sekian..