Family In Law

#Raya2016 | Ilhams & Bunga Api ;)

Thursday, July 21, 2016

cerita malam raya kami di kampung.
meriah dengan anak2 buah dan anak2 sendiri main bunga api.
macam biasa ilham sejak dahulu kala memang takut main bunga api.
that’s why kami tak kisah pun kalau tak belikan dia bunga api.

GAS_7218
tengok tu, datang perangai manja ngengada dia.
nak berdukung dengan ummi sebab taku main bunga api.
siap cakap.. “saya tak nak main bunga api.. bunga api tu bahaya”

GAS_7194
tengok abang kimi tu, tak takut pun.

GAS_7195
abang aiman pun sama.. steady jek.

GAS_7209
abang takut.. tapi si adik excited bukan main.
ye la tahun lepas masih tak tahu apa2 lagi.
tahun ni dah dapat kaki, kalau boleh nak bebas sesorang.

GAS_7215
mak long ajak main bunga api.. dia apa lagi. suka la.

GAS_7230
bila tengok adik berani.. abang pun tetiba jadi berani.
”ummi.. saya suka main bunga api.. macam best.. macam baguslah”
hahahaha.. statement tak boleh blah.

GAS_7232
ecehhhh.. dah confident dah tu.

GAS_7233
tapi dia punya berhati2 nak pusing2kan tangan tu mak oii.

GAS_7237
kembang2 hidung nak cucuh bunga api kat pelita.

GAS_7239
sekali mak tam test bagi syamil bunga api.
terus jek dia tuju ke pelita nak cucuh bunga api sendiri.

GAS_7240
nampak berani betul si kecil ni tau.
kaka biela kena jadi pemerhati kat sebelah hehehe.
bila habis je bunga api dia.. mulut dia bising.. “nak.. nak..” sambil tunjuk ke mak tam.

GAS_7242
sebenarnya dia tak bagi ummi cucuhkan.

GAS_7243
nampak dia nak buat sendiri.
abang siap poyo nasihatkan adik..
“adik.. adikkan kecik lagi.. bahaya tau bunga api tu.. kalau terbakar macam mana?”
ewahhhhh2 mentang2 dah terer.

GAS_7244
semput hoi nak kejar dia kalau dilepaskan ke tanah.
jadi nak tak nak dia kena redho ummi kena dukung dia.

GAS_7246
bila dah pandai main bunga api memacamlah pulak idea datang.

GAS_7249
cucuh ke tanah la apa la.

GAS_7250
tengok abang nazrul main bunga api tepi parit.

GAS_7254
budak bengkek sebab tak dapat lepas ke tanah hehehe.
sempat babah ajak posing sekeping.
tukang snap haruslah umminya.

GAS_7227
last but not least.
nak juga bergambar dengan pakcik kain pelekat lala lala ni haha.
malam esoknya ilham tuntut lagi nak main bunga api.
thanks mak tam sponsor bunga api.
babah memang tak ada perasaan katanya nak beli bunga api ke mercun.
sebab seriau tengok kes2 mercun bunga api ni.
alhamdulillah.. dorang main2 bunga api dibawah pengawasan kami sepenuhnya.

xoxo | ummi ilhams

You Might Also Like

0 Th♥ught (s)

Thanks 4 ur comment.. peace!

Advertise with us!