Hari Raya Aidiladha

Hari Raya Aidiladha 2016

Monday, September 26, 2016

20160912_112138
cerita hari raya aidiadha kami untuk tahun ini.
ecehhhh.. abang ilham nak bergambar dengan kambing katanya.
pengalaman pertama untuk adik syamil tengok aktiviti qurban secara live.
abang ilham sebelum2 ni babah pernah bawa tengok tapi jakun tetap ada hahaha.

20160912_112302
ummi bawa adik ronda2 tengok kambing dan lembu sekali.
program qurban KRT desa paya mengkuang.
ada 3 ekor lembu dan 2 ekor kambing untuk diqurbankan.

20160912_112428
muka budak jakun tengok qurban hahaha.

20160912_112801
bila dia tengok ramai sangat orang.. tak nak pulak jalan sendiri.
terus datang bad mood dia.

20160912_113216
abang ilham antara perasaan excited dan juga perasan takut. hahaha.

20160912_113313
makin ramai berkumpul nak tengok lembu pertama diqurbankan.

20160912_114246
ilham ternganga tengok lembu dah berlumur darah.

20160912_113455
bertukar pendukung hahaha.
kebetulan keluarga pok teh ada beraya kat rumah ayah.
pagi2 dorang datang ke rumah kami makan2.
join sekali tengok program qurban.

20160912_113540
jauh menung pok teh hehehe.

20160912_115614

20160912_115715
meriah semua nak tengok acara sembelihan.

20160912_115732
apalah yang tok ayah borakkan tu hahaha.
ilham tu tengah kepelikan tengok kambing dah siap disembelih.

20160912_115935

20160912_120034

20160912_120042

20160912_120047

20160912_120710

20160912_120715
bila buat k
erja secara gotong royong, sekejap jek siap.
tahu2 dah melapah daging lembu dan kambing.

20160912_120758
ehhhh.. ehhhh sempat lagi posing hehehe.

20160912_121120

20160912_121452
yang dah siap dilapah dikumpul untuk proses pembahagian.
ada team lain pula yang bertugas untuk mengagih.
masa ni anak2 dah mula merengek.
ilham dah cuak buat alasan nak buang air besar.
syamil pun dah ngek2.. maka baliklah kami 3 beranak.
lepas ilham lepas hajat dia datang semula ikut babah.

20160912_163600
budak kecil ni walaupun rasa rimas pakai kurta ke kurti ni entah, tapi bertahan sampai ke petang.
siap manjat2 lagi ha suka hati dia je.

20160912_152748
ini menu kami yang simple.
nasi impit nenek rebuskan, lauk pauk ummi yang masak.
alah masak simple jek. dua lauk je pemalas gila kan.
ayam masak merah dan lodeh.
malas betul nak masak rendang daging.
sebab memikirkan nanti dapat lagi daging qurban hehehe.
alasan banyak sangat kan.

oklah itu je cerita raya kami.
memang raya kat rumah sendiri je tak balik kampung hehehe.
nak buat entry raya pun makan berminggu2.
hmmmmmm.. Smile with tongue out

You Might Also Like

0 Th♥ught (s)

Thanks 4 ur comment.. peace!

Advertise with us!