Tadi Gee email.. Salam.. Kak Long dah check KPLI? Gee tak dapat.. xde rezeki lagi.. Terus saya berdezup buka website MOE ikut link yang Gee bagi.. Taraaaaaaaaaaaa.. Dah agak dah..hehehe~ Tak apalah, sekurang2nya kita …
Tadi Gee email.. Salam.. Kak Long dah check KPLI? Gee tak dapat.. xde rezeki lagi.. Terus saya berdezup buka website MOE ikut link yang Gee bagi.. Taraaaaaaaaaaaa.. Dah agak dah..hehehe~ Tak apalah, sekurang2nya kita …
Sekali lagi saya pasrah dan redha. Belum ada rezeki. Tapi saya tak akan putus asa, mungkin akan membuat rayuan. Menulis sepucuk surat rasmi ke Kementerian Pendidikan Malaysia. Mungkin. Sesiapa yang belum check result Temudug…
Semalam agak sedih bila semak panggilan M-Test KPLI-SR. Dengan semangat waja saya key in nombor kad pengenalan.. ************ dan hasilnya.. Harap maaf, nama anda tiada dalam senarai panggilan ujian MTeST. Terima kasih kerana…
Pengumuman untuk sesiapa yang sama seperti saya yang masih tak jemu mengejar cita2 untuk menjadi guru, Permohonan KPLI-SR telah dibuka. Permohonan hanya boleh dibuat secara atas talian ( online ) di website KPM http://ww…
bila baca entry mama adam haikal terus teringat rayuan KLPI saya yang lepas. saya pun cuba check kot2 dapat panggilan temuduga. malangnya, masih belum ada rezeki. ni yang keluarkan peribahasa lagi ni hehehe~ tak dapat nak jadi m…
Pagi ni dengan semangat waja sampai saja ofis saya terus buka laman web MOE.. dengan harapan ada senyuman menanti.. tapi apa kan daya.. bukan rezeki saya lagi untuk tahun ini.. saya masih gagal untuk rayuan panggilan temuduga KPL…
Thanks to my new fren..Ina.. kawan masa MTest KPLI.. dia yang mengingatkan saya result interview KPLI.. dgn semangatnya saya membuka website MOE.. dan dgn hampanya saya terima keputusan yg keluar.. MAAF, NAMA ANDA TIDAK TERSENARA…
Pagi tadi macam yg saya beitahu saya ada MTeST.. Lokasi IPTI..pukul 7.30 kami dah bertolak dari rumah.. tak sempat nak breakfast..so En. Nazir singgah 7E.. bila roti n air utk kami..breakfast dlm keta jek.. Sampai IPTI around 8.2…
Esok saya ade ujian bertulis.. MTest Ujian utk Kursus Perguruan Lepasan Ijazah (KPLI).. Mencuba nasib utk kali ke 5.. Mane la tau kot ade rezeki.. Tak salah mencuba kan.. Lagi pun cita2 tu masih membara.. ewah..hehehe~ Kali ni lo…
Tadi bile saya bace entry Dida.. Die ade bgtau yg officemate die skang jd cikgu KPLI.. Baru saya teringat saya belum beli no. pin nak apply lagi.. Terus saya call En. Nazir yg tgh bersenang lenang kat umah.. Memandangkan ari ni d…