En. Nazir

Cepat Di Masak Sedap Di Makan

Wednesday, May 27, 2009


Semalam balik ke rumah saya singgah ke kedai kerana stok lauk pauk dah habis..setelah memikirkan apa yang patut di masak.. saya membeli sedikit lala dan sawi jepun.. beli pun tak banyak cukup untuk kami berdua.. singgah ke rumah mak sekejap kononnya nak mintak 2 3 batang serai.. rupanya pokok serai mak dah lama berkubur..hehehe~ terpaksalah ke kedai semula.. sempat juga saya tapaw hati pari yang mak masak..emmm sedapnya.. sesampai di rumah.. bersilat saya di dapur.. lala saya goreng sambal dan sawi jepun pula digoreng bersama sos tiram.. tak sampai 20 minit semuanya dah siap.. pelik juga saya.. kenapa kalau di rumah mak dulu rasanya lama sangat duduk di dapur.. tapi bila di rumah sendiri.. campak-campak perencah terus siap..hehehe~ En. Nazir kata sebab di rumah sendiri kita tahu yang kita tak cukup masa.. banyak kerja lain yang perlu di buat.. betul juga kan.. En. Nazir macam biasa tugas dia menanak nasi.. tiba-tiba dia nak makan telur dadar.. jadi saya dengan zalimnya menyuruh En. Nazir menggoreng telur sendiri.. manakala saya terus mandi..hehehe~ lepas semuanya siap kami pun menjamu selera.. manis sungguh rasa lala ni.. mesti lala yang baru dan segar dari laut.. alhamdulillah rezeki dari Allah.. semua makanan habis kami kerjakan.. jadi tiadalah pembaziran..

post signature

You Might Also Like

14 Th♥ught (s)

  1. kty suka lala tu nyammi nya.

    ReplyDelete
  2. Shahida>>tgh musim die gaknye kot..ari ni rayuan kpli kuarkn?

    ReplyDelete
  3. sedapnyer lala... dah lame hajar tak makan...

    ReplyDelete
  4. neezareef>>hehehe..main lebur je kak..

    ReplyDelete
  5. bestkan dok umah sndiri..berdikari sndiri...leh tlong menolong...he he he..mengeratkan silaturrahim, eratkan kasih sayang...he he he

    ReplyDelete
  6. Siti>> btullah siti..rase keje susah jd snang..hehehe

    ReplyDelete
  7. Faz>>hehehe..meh dtg umah aku msk lala..hehehe

    ReplyDelete

Thanks 4 ur comment.. peace!

Advertise with us!