Bual Kosong

Antara Pear dan Lai

Monday, January 04, 2010

Kesian saya..

Umur dah nak masuk 29 tahun, buah pun tak kenal2 lagi.

Selama ni saya confuse antara buah lai dan buah pear. Kadang2 mulut sebut lai tapi terbayang buah pear. Semalam masa nak beli buah, duk bertegang urat dengan En. Nazir. Saya kata nak buah pear tapi saya sebut nak buah lai. Dia pun belilah buah lai. Sudahnya macam nak kecewa juga saya sebab saya dah penat terangkan nak buah pear tapi sebut lai kat En. Nazir.
Balik rumah tak puas hati lagi tu. Siap buka topik berbincang dengan En. Nazir mana satu lai mana satu pear. Akhirnya saya sedar yang selama ni saya adalah tak tahu dan bingung antara dua buah ni.


Ini Pear!



Ini Lai!
Betul ke salah???
Kalau betul, ingat sampai mati ye Hernee :)




post signature

You Might Also Like

18 Th♥ught (s)

  1. salam menziarah..
    betul2..
    yang hijau : buah pear
    yang kuning : buah lai!
    hehehe

    ReplyDelete
  2. org ckap tk caya..menyasor......hakahakahak

    ReplyDelete
  3. hik hik..mak buyung ni...mcm2 lah....

    ReplyDelete
  4. hernee, peknen ye. tahniah. patut la cam moody jek semenjak 2 menjak nih.. dh leh agak dah..eeeeeee

    ReplyDelete
  5. miera >>tq miera.. akk ingt smpai mti ni..hehehe

    ReplyDelete
  6. En. Nazir >>siap nk berungkal tu kn..hehehe..ampun en.nazir..

    ReplyDelete
  7. Siti @ nurie >>hahaha..byk cekadak lak ek..

    ReplyDelete
  8. ♥.:Shahida:.♥ >>tq ida..hrp2 xde ape2 kali ni..doakn hernee tau..mmg rase mls yg amt nk ngadap blog ni..

    ReplyDelete
  9. hahaha.. En.Nazir bersuara.... sebenonye sama ngan aku pun xtau namanya klu beli bgtau hBy colornye tau ah dia... aku lg dahsyat bukan setakat buah tu jek ikan pun aku xkenal tau hehehe

    ReplyDelete
  10. Mummy Dasy >>hehehe..2 la skali skale die bunyi..aku ikn bleh handle lg..hehehe

    ReplyDelete
  11. betul laa tuh..ingat ye!:) saya pun penah bergaduh ngan encik arjoo psl buah lai & pear tapi saya betul! die yg salah:)

    ReplyDelete
  12. hikhikhik..xpasal2..bertekak psal buah..
    yg ijau tue pear..yg kuning tu lai..
    igt sampai bile2 k..nanti jgn lupe igt kn bb plak..
    mana satu lai mana satu pear..

    ReplyDelete
  13. sabo jek la puan hernee nih.. lenkali, nak senang ingat kaler jek..

    ReplyDelete
  14. maya amir>>ngeh2..nsib baik awk yg btul..

    ReplyDelete
  15. mummypink >>hahahaha..xde la btekak mane pn..btekak mnja2 je..hehehe

    ReplyDelete
  16. JaNnAh>>kak kaler ingt..tp die pn silap dngr gak..hehehe

    ReplyDelete
  17. saya bersetuju kepada pemilik blog, yang hijau itu lai, yg kuning itu pear.

    ke org johor je ckp camtu @___@

    ReplyDelete
  18. nox >>thanks nox..sy dh ingt skrg..hehehe.. xtau la tu mslh org johor ke pe..hehehe

    ReplyDelete

Thanks 4 ur comment.. peace!

Advertise with us!