Home Deco

Pokok Yang Kurang Kasih Sayang

Tuesday, January 05, 2010

.. pernah tengok tak?

Kalau tak pernah, haaa tengok gambar kat bawah tu.

Itu tiga contoh pokok yang kurang kasih sayang ;p hidup segan mati tak mau..


Pokok 1



Tinggal daun sehelai, lepas tu batang yang dah layu. Menunggu masa je tu. Jeli tu je yang segar bugar.



Pokok 2



Pun lebih kurang sama. Dulu penuh merimbun, sekarang tinggal sebatang je keladi ni. Kesian.. malang nasibmu..

Pokok 3



Mangsa kekurangan kasih sayang seterusnya, pokok yang dibeli di Jusco Bukit Indah. Tengok2 je dah kekuningan daunnya. Tapi sekarang dah nak subur semula atas keprihatinan tuan dia yang rasa bersalah ni hehehe~


Yang mekar segar cuma yang ini. Tak siram pun tak apa, tak baja pun tetap subur mekar cuma tak wangi je hehehe~




Ini semuanya berpunca daripada tuan rumah yang terlalu rajin menjaga ;) Kesian pokok2 tu, tak dapat penjagaan yang sewajarnya. Nasib baik diorang tak report kat Jabatan Alam Sekitar ke apa, kalau tak mesti tuan dia dah kena saman hehehe~

Maafkan saya wahai pokok. Nanti saya jaga kamu2 semula ya~



post signature

You Might Also Like

10 Th♥ught (s)

  1. hahaha apehal pokok jd camtu? betul ckp joe, tanam pokok kertas je... sepanjang tahun segar bugar

    ReplyDelete
  2. joegrimjow >>pokok plastik pn ok..hehehe

    ReplyDelete
  3. ..nOj.. >>hehehe..tuan nye malas simbah air kt jeli tu..hehehe

    btul2..bunga kertas je..hehehe

    ReplyDelete
  4. Eyriqazz>>hehehe..gitu la mlg nasib mereka :)

    ReplyDelete
  5. rajin la tu ada gak nak membela tumbuh2an.umah za,pokok plastik pon tade...gamba bunga ada la..hahaha!!!

    ReplyDelete
  6. Zarisa >>hehehe..rjin sparuh jln pn x aci gak za..hehehe

    ReplyDelete
  7. sebab tu laki aku x kasi aku bei bunga2 bagai... tapi ada 1 jek beli kat AEON BI...

    ReplyDelete
  8. Mummy Dasy >>beli bunge plastik je long..

    ReplyDelete

Thanks 4 ur comment.. peace!

Advertise with us!