Ramadhan Al-Mubarak

Ramadhan Day #10

Monday, July 30, 2012

 

download

 

Alhamdulillah.. dah berlalu Ramadhan ke 10.. cepat betul masa berlalukan..

ok menu kami untuk iftar hari ni seperti yang dirancang..

asam pedas ikan sembilang, kerang rebus, kangkung belacan dan tempe goreng..

ditambah pulak dengan murtabak adik ipar saya yang sedap Smile

hajat hati nak buat sirap selasih tapi En. Nazir teringin nak makan cendol beracun..

balik kerja sepantas kilat lah saya buat kerja kat dapur..

ngam2 je siap masak dah nak waktu berbuka..

 

macam biasa makan macam nak beperang..

sebab si kechik tu sibuk keliling meja..

sambil sebut nak..nak..nak.. ayoooo Ilham..

 

dah hujung2 nak habis makan..

ummi nampak menu asal ummi dah berubah..

ohhh pelik sungguh..

sekelip mata.. kangkung belacan dah bertukar tajuk..

“kangkung belacan bersepit baju pink”

Smile with tongue out

 

Nahhhhh.. bukti!!!

 

download (1)

 

dengan muka yang tak bersalah..

dicampaknya sepit baju dalam kangkung belacan ummi kan..

bertuah punya Ilham Syahmi..

ngekek ummi dengan babah tengok tau Smile

 

ok.. kuah asam pedas dan sikit isi ikan sembilang ada baki lagi..

moh le kita buat sahur roti cicah kuah asam pedas..

sekian cerita iftar Ramadhan ke 10 family En. Nazir..

Smile

You Might Also Like

0 Th♥ught (s)

Thanks 4 ur comment.. peace!

Advertise with us!