Dari Dapur Hernee Nazir

Ilham's Foods Of The Day - 270313

Wednesday, March 27, 2013


dah lama tak tayang bekalan ilham kan..
hari ni ummi masih bertenaga dan sempat bekalkan menu di bawah..



nasi putih, sup sayur (brokoli, carrot, kacang sepat, enoki mushroom) dan ayam goreng


anak bujang saya tu memang suka makan berkuah..
kuah tu dipanggil "air"..
suka sangat hirup kuah..
jadi setiap bekalan mestilah ada berkuah2..
lagi pun tak sampai hati ummi dia..
nak bekalkan lauk kering kontang..

sekarang selera dia memang bertambah2..
alhamdulillah.. timbang last week naik 500gm..
so sekarang berat dia 8.7kg..
walaupun masih lingkungan 8kg..
tapi ummi dan babah sangat2 bersyukur..
naik juga kan..



gambar recycle ;)

next month timbang lagi..
nurse masih bagi vitamin macam kat atas tu..
that's why selera bertambah agaknya..
ubat cacing pun dapat lagi untuk kali kedua..
sebelum ni nurse bagi dalam 6 bulan lepas tak silapnya..
mudah2an next month bertambah berat ilham..

next..



nah.. outfit of the day ummi ilhams..
sibuk jekkan nak menyelit kat cerita anak..
saja nak tayang ummi ilhams yang semakin mendebot..
pengiraan dr. ong (khor & loh) esok genap 16 weeks..
alhamdulillah.. tapi EDD masih tak konfem betul2 lagi ye..
tunggu jumaat ni ;)
double check up..
pagi2 sepi'e kena terpacak kat HSA untuk SCOG..
then, baru ke khor & loh..
patutnya semalam appointment..
sekali ummi tercuai la pulak..
penat sangat balik bercuti gasak tidur 3 beranak..
sekali terjaga pukul 2pm..
makan pun tak lagi..
babah pulak kerja malam..
mana nak belanja barang dapur lagi..
sudahnya tukar plan..
check up 29/3 jumaat ni je sekali..
aku la tu kan :p

ok..
tunggu entry coti2 malaysia kami..
tapi macam biasa tak tahu bila nak publish..
tunggulah semangat blogging ummi ilham membara..
maka keluarlah entry berduyun2..

babai ;)

You Might Also Like

1 Th♥ught (s)

  1. waweeeeeeee!!!!!!alhamdulillah awak peknen lagi!!selalunya camtu lahh dgr stori kawan2..yg lama menunggu..bila dah dapat sorg,yg kedua sll tak lama lepas tu...alhamdulillahhh..hepi for both of you.. :)

    ReplyDelete

Thanks 4 ur comment.. peace!

Advertise with us!