Dari Dapur Hernee Nazir

{DDHN} Random Cooking #4

Tuesday, May 21, 2013

masak2 hari ahad dan isnin (semalam ler tu)

Smile

 

ikut hati malas dan penat kadang2..

tapi bila fikir apa nak order kalau makan kat kedai..

lagi sakit jiwa raga..

jadi penat2 pun ummi nak masak juga..

semuanya untuk babah dan ilham..

nasib baik preggy kali ni..

tak hirau tumis menumis ni..

larung jek semua..

kuasa Allah kan..

 

menu ahad Plate

 

C360_2013-05-21-13-39-40-753

 

ikan kitang grill.. chewah..

 

C360_2013-05-21-13-40-23-451

 

dah lama tak guna “pemanggang ajaib” ni kan..

yang sebenar2nya.. dah kehabisan minyak masak nak menggoreng..

jadi kita grill kan jek la atas pemanggang ni..

dijamin tak melekat..

Winking smile

 

C360_2013-05-21-13-39-54-498

 

ayam masak lomak cili api..

 

C360_2013-05-21-13-40-10-780

 

kacang buncis goreng..

 

menu isnin Plate

C360_2013-05-20-20-41-46-062

 

sambal udang..

 

beli udang yang gemok2 tu kat kedai..

we chat kat babah ilham..

nak masak apa?

dia rekues nak sambal..

ok set Thumbs up

untuk ilham ayam goreng jek.. (lupa snap)

nanti makan tambah la “asyuk” sikit..

sayur tak larat aka malas nak masak..

Smile with tongue out

 

#kamus ilham..

asyuk = kicap

kadang2 = udang

tapi tak tahu mana dia dapat perkataan “asyuk” tu..

agaknya asyik masyuk makan kalau ada kicap.. ekekeke

 

itu saja cerita masak memasak ummi ilham..

babai!

Be right back

You Might Also Like

0 Th♥ught (s)

Thanks 4 ur comment.. peace!

Advertise with us!