Dari Dapur Hernee Nazir

Ilham’s Foods Of The Day – 210513

Tuesday, May 21, 2013

sorry ilham..

ummi dah meng”all-in-one” kan menu pagi ni..

 

semuanya gara2..

“ELFIRA LOY” ye.. “ELFIRA LOY”

siapa suruh dia masuk dalam mimpi ummi..

kan dah ummi bangun lambat..

tak sempat masak sayur untuk ilham..

sudahnya sayur kacang buncis ummi lebur dalam ayam masak kicap..

 

nak selit sikit cerita mimpi ummi yang poyo.. Smile with tongue out

ummi mimpi naik satu kereta dengan elfira loy..

kitorang nak pergi jusco kat melaka..

ummi ni bukanlah “kipas-susah-mati” elfira loy..

tapi tak tahulah kenapa dia masuk dalam mimpi ummi..

memang meriah dalam kereta..

sambil jusco..

ummi nak mencari sushi..

tengah syok2 pilih sushi.. cari california roll..

sekali mommy ngah tegur ari belakang..

lepas ummi dengar ada lagu “maroon 5” didendangkan kat jusco..

bila ummi layan lagu tu..

tetiba ummi terus tersentap..

ummi terjaga tengok jam dah 7.20am hokkay!!!

terus jerit babah kat sebelah..

“bahhhhhhhhhhhhhh.. bangun dah lambat”

ye.. babah kerja shift pagi..

tapi dia senang jek kot..

mandi2 siap2 berdezup pergi kerja..

ummi ada kena bersilat dulu kat dapur..

isyhhhh.. sibuk tau elfira loy ni masuk mimpi ummi..

hahahaha.. **tetiba salahkan elfira loy**

 

jadi hasil bersilat pagi..

cuma mampu sediakan ni je..

dalam masa 20 minit..

 

C360_2013-05-21-08-48-43-871

 

ayam masak kicap berkacang buncis..

feveret ilham ni tau..

konfem nurun ummi kata babah..

penggemar tegar kicap..

erkkkk!

 

C360_2013-05-21-08-49-31-079

 

dan nasi untuk bekalan sampai ke petang..

itu saja bekalan masakan pengerat kasih sayang ummi dan ilham..

hari ni kalau diberi kekuatan nak terjah pasar malam sesorang..

borong sayur mayur untuk bekalan ilham..

ye pakcik kenit ni memang suka sayur..

mudah2an sampai besar suka sayur ye sayang..

lagi satu..mudah2an makan banyak bertambah berat Smile with tongue out

malam ni ummi fikir apa menu kasih sayang untuk esok..

Smile

You Might Also Like

2 Th♥ught (s)

Thanks 4 ur comment.. peace!

Advertise with us!