My Hero Kechik - Ilham Syahmi

Ragam Budak Nak Beradik ;)

Friday, September 12, 2014

akhir2 ni setiap malam sebelum tidur..

"ommi.. esok isyam nak puasa"

“ar ye lah.. isyam puasa je ummi tak kisah”

ni semua penangan upin & ipin siri raya tu.. sampaikan niat sahur dan berbuka puasa pun dia ingat.. tapi ikut “bahasa ayam itik” dia lah kan.. tak apa ilham janji ada juga kebaikan yang ilham boleh dapat dari upin & ipin tu.. walaupun ada juga terselit ikut2 cakap “aku” tu.. haipppp!!

kadang2 sibuk cakap..

"ommi..esok isyam nak kolah"

“ok boleh.. nanti ummi hantar ilham sekolah ok..”

babah tanya pulak..

“ilham nak sekolah abc ke sekolah alif ba ta?”

“isyam nak kolah aliff ba ta”

hehehehe.. geli hati kadang melayan budak yang tengah aktif nak bercakap ni..

 

ada masa semuanya dia nak ummi yang buatkan..

nak makan ummi suapkan..

dan2 tak reti makan sendiri..

kalau kat rumah ummi pandai jek makan sendiri..

yang tak boleh blah..

babah on kan tv dia nak tengok kartun..

ehhhh dia marah.. dia suruh babah tutup.. biar ummi yang on kan tv tu..

ada sekali tu.. ummi kat atas..

babah kat sebelah dia sama2 tengok tv..

seboleh2 dia suruh ummi turun tukarkan channel kartun.. hmmm

sabo jek lah budak cenonit ni kan..

 

bila nak tidur..mesti nak ummi menghadap dia..

tak pun tidur berbantal lengan ummi..

dia cakap “isyam nak sayang ummi ngan adik baby”

ummi pesan kat dia.. “nanti dah ada adik kena rajin2 tolong ummi..tolong jaga adik..”

“baik ommi”

mudah2an ilham faham nantikan..

ummi tahu ilham takut ummi kurang bagi perhatian kat ilham..

insyaAllah ummi cuba yang terbaik..

“we love u ilham syahmi!”

You Might Also Like

0 Th♥ught (s)

Thanks 4 ur comment.. peace!

Advertise with us!